Martea trecuta ministrii economici s-au intalnit la Senat cu grupul parlamentar PDL. Evident, aveam o serie de intrebari privitoare la regimul taxelor si la felul in care guvernul sprijina mediul privat. Dialogul a fost extrem de interesant, discutiile s-au purtat aplicat, punctual, iar ministrul Sebastian Vladescu mi-a lasat o impresie foarte buna. Am venit si eu cu cateva propuneri, pe care le-am ordonat ulterior intr-o initiativa legislativa, pe care vreau sa o pun in discutie, aici, pe blog. Stiu ca vorbim aici in temeni tehnici, poate mai greu de digerat, dar va stau la dispozitie pentru orice fel de lamuriri.
In primul rand referitor la la articolul 23 din codul fiscal, privind impozitul pe profit ce se calculeaza si plateste la bugetul statului pentru dobanzile de la credite acordate de la alte entitati si diferente de curs valutar nefavorabile ce depasesc diferentele de curs valutar favorabile stabilite la sfarsitul anului fiscal, ca urmare a reevaluarii datoriilor si creantelor in valuta, in cazul in care gradul de indatorare este mai mare de 3. Aceasta prevedere descurajeaza investitorii straini sa vina in Romania, deoarece ei vin cu bani si construiesc in Romania, creeaza locuri de munca si in plus mai trebuie sa plateasca si impozit pe profit la statul roman pentru deprecierea/aprecierea leului.
Propuneri:
1. Dobanzile la imprumuturile in valuta pe termen lung acordate de actionari/asociati pentru realizarea unei investitii (constructii, amenajari constructii, echipamente noi, investitii in protectia mediului) sa se capitalizeze printr-o aprobare a adunarii generale a asociatilor/actionarilor.
Diferentele de curs valutar nefavorabile calculate la aceste imprumuturi la finele exercitiului financiar sa nu se mai inregistreze la cheltuieli, ci in contul 471 “Cheltuieli in avans” si/sau 472 “Venituri in avans” si care sa se inregistreze esalonat la cheltuieli pe o perioada de….. (exemplu la cladiri si amenajari cladiri pe o perioada de 10 ani, la echipamente pe o perioada de 3 ani)
2. Sa se aplice prevederile Codului Fiscal asa cum sunt prezentate in art. 23, dar atunci cand gradul de indatorare este sub 3 sa existe posibilitatea ca impozitul pe profit platit in anii precedenti pentru aplicarea acestui articol sa poata fi cerut de la stat, iar in baza unui control fiscal sumele sa fie restituite sau compensate cu alte datorii la bugete. Trecerea societatilor foarte mari la societati medii sa se faca dupa un an fiscal complet, nu dupa doi
3.concediile medicale care trebuie platite de casa de sanatate sa fie compensate cu alte datorii la bugetul statului.
4. marirea cantitatii de vin in antrepozitele vamale de la 20000 l la 100000 l
Am mai aflat de la aceasta intalnire o veste buna. Guvernul intentioneaza sa introduca, printr-un proiect de lege, o serie de facilităţi pentru tinerii care infiinţează firme şi pentru dezvoltarea spiritului antreprenorial.
Astept intrebarile si sugestiile voastre. Promit sa revin cat de curand pe blog cu raspunsurile cerute.
PS: Le multumesc celor mai activi sustinatori si critici ai mei: Ingineru’ Sef, Ingineru’ si Optlasuta.


40 comentarii
Feed-ul pentru comentariile acestui articol
28/02/2010 la 17:32
ingineru'sef
Interesant proiectul de lege prezentat aici.Laudabila si preocuparea dnei senator pentru problematica economica a mediului privat de afaceri.Cum insa sunt sigur ca nu de laudatori neconditionati duce lipsa sefa blogului,am sa merg in continuare pe varianta criticii cordiale.Astfel:
-filozofia fiscala a guvernului PDL este sublima ,dar lipseste cu desavarsire.Daca “a colecta cat mai mult,in orice conditii,cu orice pret”poate fi o filozofie fiscala,atunci,da!,guvernul PDL s-a autodepasit.
-propunerea legislativa prezentata de dna Placinta vizeaza un aspect particular,poate prea particular.Problematica respectiva priveste firmele cu actionari/investitori straini in pricipal,firmele cu credite nebancare in valuta pe termen lung(inclusiv leasing-uri de utilaje).Estimez ca ponderea acestor firme in total nu depaseste 10%,ceea ce face ca adresabilitatea acestei legi sa fie amputata din start.
-apropo de filosofie fiscala:fatidicul prag de 3 pentru gradul de indatorare.Ce inseamna el de fapt,de unde vine,de ce 3 si nu 4?Daca e peste 3,firma este supraindatorata,deci statul ii mai da o bata-n cap,supraimpozitand-o.Daca e sub 3,firma a investit mai putin,cheltuielile cu dobanzi si diferente de curs sunt mai mici si devin deductibile.Pana la urma,ce ne dorim sa incurajam,firme care investesc in utilaje,tehnologii,cladiri,etc cu grad de indatorare mare sau firme prudente,conservatoare,putin dispuse la investitii pe termen lung?Care e calea optima?Care e filozofia,ca sa nu spun spilul?
-ideea compensarii datoriilor catre buget cu creantele de la diverse bugete este vitala.Reglementarea acestor compensari este importanta si ar conta mult in mediul de afaceri.La limita,s-ar putea legifera obligatia statului de a plati dobanzi si penalitati pentru sumele de rambursat contribuabililor,in cuantum egal cu cele percepute.(0,1%pe zi intarziere).Amintesc aici ca legea responsabilitatii fiscale promovata de PDL, si mult asteptata, s-a cam ratacit prin Parlament.
-nu gasesc in context locul prevederii legate de cantitatea de vin din antrepozitele fiscale.Suspectez un oarecare populism facil fata de producatorii locali de vin care cred inca ca pricipalul obstacol in calea supravietuirii lor sunt taxele platite la stat.Cu cat mai repede vor intelege producatorii de vin ca produsele lor nu se cauta pentru ca sunt proaste calitativ,necompetitive,prost ambalate,prezentate si promovate,cu atat mai multe sanse de redresare au.A tot intredeschide portite catre evaziunea fiscala inseamna,cred eu,”boala lunga,moarte sigura”.Paradoxal,solutia necesara,nu si suficienta,in acest domeniu este:reglementati la sange si fiscalizati la sange!
-astept de la guvernul PDL idei fiscale noi.Art 23 din Codul fiscal conteaza,fara doar si poate,dar mult mai interesant ar fi sa vorbim despre:regandirea si recalibrarea impozitului forfetar,scutirea de la plata impozitului reinvestit,renuntarea la impozitarea profitului inca nerealizat,etc.Din pacate,ideile par putine si fixe.In fond nici nu stiu ce pretentii ar trebui sa am de la PDL,in conditiile in care ministrul de finante este un liberal resapat,amator de schi si consilieri de imagine controversati,care cand nu gandeste vorbeste despre impozitarea pensiilor si baga in sperieti cohorte de pensionari.
01/03/2010 la 01:28
Bibliotecaru
Este o chestiune ciudată acest limbaj contabil…
De exemplu, pentru mine cheltuieli şi venituri înregistrate în avans reprezintă un truc obişnuit contabilicesc, de vreme ce se găseşte, ca recomandare, peste tot.
Dacă închiriezi un sediu şi vrei să-i faci câteva modificări pentru a-l transforma din locuinţă în spaţiu de birou, investiţiile se înregistrează fără probleme în contul 471 analitic distinct „Cheltuieli în avans“, suma eşalonându-se pe măsură ce vin şi veniturile.
Sper să nu mă înşel când spun că problema diferenţelor de curs valutar se ocupă Standardul Internaţional de contabilitate 21.
Mi-ar plăcea să înţeleg şi eu limbajul contabil, din păcate… Nu cred că dezbaterea ar trebui să se ducă pe modificarea Codului Fiscal şi ce se pune sau nu se pune în contul 471. Dezbaterile ar trebui să se ducă pe principii, pe urmă se descurcă contabilii cu monografia contabilă.
De exemplu, s-ar putea discuta despre oportunitatea neimpozitării venitul reinvestit, unde se duc banii, în ce cont, asta este mai puţin important pentru nespecialişti.
Mai este o problemă. Codul Fiscal se schimbă prea des. Poate că partidele ar trebui să vorbească toate la un loc despre modificările necesare astfel încât să nu se mai schimbe atât de radical totul. De exemplu, dacă aş veni eu la putere, aş scuti de impozit pe venit trei ani de zile o firmă nou înfiinţată care face producţie. Habar nu am de finanţe sau economie… mai mult ca sigur că la schimbarea puterii o astfel de decizie s-ar anula. Păi şi ce am făcut? Ofer o facilitate numai la anumiţi oameni? De aceea zic că partidele politice poate ar trebui să se înţeleagă în ceea ce priveşte Codul Fiscal şi să-şi stabilească o regulă nescrisă cu o schimbare la cinci sau zece ani. Străinii nu vin în România pentru că dacă se urcă în avion, până aterizează deja condiţiile s-au schimbat.
01/03/2010 la 01:44
danb
Fara sa intru in amanunt parerea mea este ca initiativele sunt strict in favoarea mediului de afaceri. Referitor la punctul 3 eu nu sunt de acord, in cazul statului roman, cu compensarea unor plati catre anumite institutii ale statului cu sume datorate de catre stat respectivului investitor. In alte tari probabil ca ar putea fi aplicata aceasta masura dar in cazul statului roman, si-asa destul de nefunctional, masura ar conduce la blocaje in anumite sectoare bugetare. In cazul particular al sistemului de sanatate, acesta este si-asa subfinantat si recuperarea banilor de catre CAS de la buget mi se pare un proces la granita imposibilului. Sigur pe investitor poate sa nu-l intereseze acest aspect decat daca doreste ca angajatii sa beneficieze de servicii medicale de calitate, lucru putin probabil in cazul unui sistem sanitar saracit suplimentar prin aceasta masura.
01/03/2010 la 09:28
ingineru'
@ Bibliotecaru
Nici eu nu prea înţeleg limbajul contabil având , după cum se vede , nick-name-ul ” ingineru’ ” şi nu ” contabilu’ ” .
Aş avea insă o remarcă în privinţa înţelegerii partidelor aupra fiscalităţii . Este evident că predictibilitatea este de dorit , atât pentru mediul de afaceri românesc cât şi pentru investitorii străini . Problema apare la punerea de acord a partidelor deoarece politica economică dorită de ele diferă , unele având o abordare de stânga altele de dreapta . Nu mai departe dau ca exemplu impozitul pe venit fix , dorit de dreapta şi centru dreapta , în contrapartidă cu impozitul pe venit gradual dorit de stânga .
S-ar mai putea vorbi de rolul statului în economie , pornind de la ceea ce se cheamă stat minimal ( dorit de liberali ) până la intervenţii consistente .Chiar modul de abordare a crizei este privit diferit de formaţiunile politice .
Dar , ca idee de fond , sunt şi eu de acord că este necesară o anumită predictibilitate fiscală .
01/03/2010 la 09:37
ingineru'
@ Ingineru’ Şef
Eşti sigur că nu eşti @ Contabilu’ Şef ? Văd că te pricepi puţin …
01/03/2010 la 09:58
ingineru'
@ Sorina Plăcintă
” marirea cantitatii de vin in antrepozitele vamale de la 20000 l la 100000 l ”
Aş vrea să ştiu dacă această măsură ajută proprietarul mediu de teren cu plantaţie de viţă de vie .
Tot legat de această problemă ar fi modul în care pot fi convinşi aceşti proprietarii să se asocieze astfel încât noul monopol apărut datorită marilor producători de vin să înceteze .
Există vreo preocupare în privinţa limitării importului de vin vrac ?
01/03/2010 la 12:04
Bibliotecaru
@ ingineru’
Să fim serioşi, politica este astăzi aproape inexistentă la nivel doctrinar. Astăzi se înţelege prin politică un fel de şmecherie cu care îşi dau unul altuia în cap.
De exemplu, PSD vorbea despre impozitarea pe venit în modul gradual, politică de stânga, dar cu impozitul maxim 16%, adică valoarea cotei unice, în consecinţă micşorarea impozitării, adică politică de drepta.
Oare acordarea alocaţiilor pentru copii funcţie de veniturile părinţilor, propunere care a zguduit ultima lună societatea… o fi de stânga, o fi de dreapta? Interzicerea cumulării pensiei (care nu este venit) cu venitul salarial de la stat… o fi de dreapta, o fi de stânga… Micşorarea veniturilor “nesimţite”, o fi de dreapta, o fi de stânga?
Păi noi ne uităm la ce fac guvernanţii în construcţie doctrinară cât timp ditamai ministrul economiei îmi spune că “nu ştiu cine” poate lua două miliarde primă pentru că nu sunt veniţi bani de la buget… Păi să nu râzi cu lacrimi? Ori domnia sa este atât de slab pregătit din punctul de vedere al economiei încât nu înţelege că statul este văduvit ca acţionar de banii care se duc pe prime, ori domnia sa crede că noi suntem atât de slabi pregătiţi încât să nu ne dăm seama de asta (şi în acest caz l-aş încadra la fals intelectual)?
Zeci de ani de zile am fost prostiţi în faţă de toţi care s-au perindat pe la putere. “Plec-ai noştri, vin ai noştri”, noi votăm mereu ca proştii.
Asta cu “statul minimal” dorit de liberali, este o glumă. Liberalii au fost la putere şi nu am văzut să fi regândit tot elementul birocratic astfel încât intervenţia statului să fie cât mai mică. Dimpotrivă, numărul de semnături şi ştampile creşte pe zi ce trece. Statul este flămând de putere, fiecare aprobare înseamnă control… statul minimal este un concept bun de vehiculat când eşti în opoziţie şi vrei ca cel de la putere să nu aibă forţă.
Îl aud pe domnul Boc spunând că desfiinţează taxe şi impozite… dar le desfiinţează numai pe cele pentru care colectarea constă mai mult decât taxele efective.
01/03/2010 la 12:19
Bibliotecaru
Mă alătur şi eu întrebării domnului ingineru’sef, ce înseamnă grad de îndatorare al capitalului 3 de trebuie să fie prag? De ce ar trebui trataţi diferit investitorii cu politică de finanţare agresivă diferit de investitorii cu o politică de finanţare cu risc scăzut?
Din câte ştiu eu, o firmă sănătoasă financiar ar trebui să aibă un grad de îndatorare de până la 0,5.
România se apropie de un grad de îndatorare 3.
01/03/2010 la 15:55
ingineru'sef
@ingineru,
Asa,ca la privati…Si inginer,si contabil,si sef,si muncitor…
01/03/2010 la 16:39
ingineru'
@ Bibliotecaru
” Să fim serioşi, politica este astăzi aproape inexistentă la nivel doctrinar “.
Asta cam aşa e .
Nu ştiam că impozitarea graduală a PSD merge până la maxim 16 % .DACĂ ESTE AŞA MĂ DUC SĂ MĂ ÎNSCRIU ÎN PARTID .
Mi se pare totuşi o demagogie , o lozincă . Cu un impozit aşa mic n-ar putea să ducă la finalitate nicio promisiune legată de sănătate , educaţie , pensie . Şi-aşa 16 % , dacă nu mă înşel , este unul dintre cele mai mici impozite din Europa , păstrarea ei fiind ,cred , şi una dintre puţinele măsuri de combatere a crizei pe care a luat-o guvernul . Statul minimal dorit de liberali a fost o glumă cât au fost la putere . Aveau şi ei clientela lor iar economia duduia la fel ca şi celalalte economii din lume . În opoziţie , conceptul de stat minimal ocupă din nou un rol de frunte în retorica lor .
Se pare că valorile politice , referinţele diferitelor concepte politice sunt la mare preţ doar în opoziţie .
Nu ştiu la ce se referea ministrul economiei cu acea primă dar este evident că era o părere …subiectivă . Sunt un tip elegant şi nu spun că ne lua de proşti . În acelaşi timp nu pot trece cu vederea şi acţiunea de restructurare a activităţii diferitelor agenţii , aspiratoare şi , în acelaşi timp , consumatoare de foarte mulţi bani publici , bani ce-ar fi trebuit să revină statului . Trebuie să recunoaştem că drenarea banilor publici prin aceste entităţi de stat independente nu a început în timpul acestui guvern . Sunt de acord că e posibil ca acestea să-şi fi continuat existenţa dacă n-ar fi fost goana după fonduri bugetare . Ce vreţi , susţinătorii sunt mulţi , posturile puţine , după buget .
01/03/2010 la 16:52
ingineru'
@ danb
E posibil să aveţi dreptate . Eu doar observ c-ar trebui o relaţie ,
hai să-i zic biunivocă , între sectorul bugetar şi mediul privat pentru că , la urma urmei , sunt părţi ale aceluiaşi corp , nu pot exista separat . Trebuie să recunoaştem însă că , după numărul de şomeri din ultimul timp , mediul privat a fost mult mai afectat de criză .
01/03/2010 la 18:11
Bibliotecaru
@ ingineru’
Aşa zicea cel puţin Mircea Geoană pe la televizor, gradual dar maxim cât e actual. Între timp domnul Geoană nu mai este ce a fost.
01/03/2010 la 18:13
Bibliotecaru
@ ingineru’
Pensia şi sănătatea nu are nici o treabă cu impozitul pe venit, ele funcţionează în regim de asigurări. Dacă verificaţi, veţi vedea că Bugetul Asigurărilor este diferit de Bugetul de Stat şi se aprobă printr-o lege diferită.
01/03/2010 la 18:16
Bibliotecaru
@ Sorina Plăcintă
Stimată doamnă,
Eu întrebări am pus… sper că voi primi şi un răspuns.
În special mă interesează acel raport 3 când economia spune că bine este maxim 0,5.
01/03/2010 la 18:34
ingineru'sef
danb,
la firma pe care o conduc,am un angajat bolnav,in concediu medical de aprox. 8 luni.Conform legii,pe toata aceasta perioada,i-am platit salariul si contributiile sociale,urmand ca aceste sume sa-mi fie rambursate de stat,respectiv CAS.Daca intr-o luna intarzai plata contributiilor,statul ma penalizeaza cu 0,1%din suma datorata pentru fiecare zi de intarziere.Buun!
Acum vine intrebarea cheie:dupa ce timp de 8 luni de zile eu mi-am indeplinit partea mea de obligatii,stiti cati bani mi-a virat statul roman ,conform partii lui de obligatii?
Raspuns:0,nulla,nada,nothing,niente,keine,rien,ioc,ciuciu,etc,etc.Lasand la o parte notiuni tot mai golite de sens ,precum patriotismul,lasand la o parte ca de tot mai multe ori am senzatia ca statul roman imi e adeversar in loc de ocrotitor,ma intreb de ce trebuie sa creditez eu statul cu dobanda 0?Mai are sens sa amintesc de Jean-Jacques Rousseau si al sau “contract social” si de nonsalanta cu care statul roman incalca repetat acest contract?
Compensarea debitelor,departe de a crea noi blocaje,are,in opinia mea,un scop etic:ma pune,pe mine ,contribuabil onest,in pozitie de egalitate cu un stat abuziv si arbitrar.
01/03/2010 la 18:46
ingineru
@ Bibliotecaru
Nu mai verific , este aşa cum spuneţi . M-am grăbit . În esenţă cred c-aţi înţeles ideea mea că este necesar un echilibru judicios între venituri şi cheltuieli şi este vorba doar de demagogie atunci când vorbeşti despre scăderea veniturilor statului în acelaşi timp cu creşterea peste măsură a cheltuielilor .
Cât despre declaraţiile lui Geoană , scuzaţi-mă …El a fost şi este şi de stânga şi de dreapta şi centru şi stânga-mprejur …Problema lui e că-i uşor de-l ia vântu’ .
01/03/2010 la 22:02
Bibliotecaru
@ ingineru
Sigur că este demagogie, peste tot este aceiaşi sfântă demagogie cu autostrada suspendată, cu 1000 de km de autostradă, pensii duble, burse duble, 200.000 locuinţe, subvenţii agricultură (“lăsaţi-mă pe mine să negociez pentru voi”), 8 stadioane UEFA… şi ce mai promit politicienii atunci când fac “ofertele electorale” sau sunt la strâmtoare.
Stimate domn,
Problema este că statul Român s-a împrumutat anul trecut sume care se apropie de veniturile Bugetului de Stat şi… ei bine banii au fost tot pe “sponci”. Global datoria externă a României a crescut şi ea tulburător, ceea ce înseamnă tot că românul s-a împrumutat. Anul acesta domnul Boc, pe care nu-l pot suspecta că nu ştie cum a mers România în 2009, se gândeşte la creştere economică când fundamentează bugetul…
Toate operaţiunile politice ale celor care ne conduc sunt “abureli” şi cad imediat la orice privire atentă.
Stimata noastră gazdă vorbeşte mai sus despre “momirea investitorilor străini”. Absolut corectă şi lăudabilă iniţiativa. Totuşi România este o ţară europeană.
Să luăm o fabrică (cum este, de exemplu, Dacia).
Intrările de Materie Primă au acelaşi costuri ca şi în Franţa pentru că preţurile sunt, de regulă, “mondializate”.
Preţul de vânzare este dat de piaţă şi are, în România, un preţ la fel de mare ca oriunde, pentru preţurile sunt “mondializate”.
Materia Primă este transformat în produs finit prin aceleaşi procedee tehnologice ca şi în Franţa (francezii şi-au adus tehnologia de acasă) şi cu aceleaşi cheltuieli tehnologice, pentru că şi tehnologia este astăzi “mondializată”.
Ce diferă? Salariile. Salariul pe care firma îl oferă cetăţeanului român este de cel puţin 6 ori mai mic decât îl dă în Franţa. Patronul îşi bagă în buzunar, pentru fiecare angajat, 5 salarii în timp ce dă unul. Dacia are mai mult de 10 mii de angajaţi. Să spunem însă 10 mii.
Numai din salarii, patronul bagă în buzunar 10.000 salariaţix1000 euro pe lună economie (minim, probabil că economia este de până la 2000 de euro)x 12 luni pe an= 120.000.000 euro pe an numai din salarii peste profitul din Franţa.
Dar sunt atâtea ţări în care muncitorii lucrează pe câteva sute de euro…!
01/03/2010 la 23:47
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
imi amintesc un fragment dintr-un interviu vechi de vreo cativa ani,dat de directorul francez al Dacia.Fourmont pe numele sau,daca memoria nu ma inseala.A fost intrebat la un moment dat de ce gradul de automatizare/robotizare al fabricii de la Pitesti este mult mai mic decat al celor din Franta.Raspunsul a fost sec si cinic :in Romania ma costa mai putin salariile muncitorilor care imping carucioare cu piese componente decat o linie sofisticata de montaj si transport.
Demonstratia dvs este corecta,fara indoiala.Atata doar ca marele capital va migra intotdeauna in cautarea locurilor cu costuri de productie mai mici.Cand salariile din Romania vor fi mii de euro,Nokia,de exemplu,isi va lua catrafusele si va pleca in Bangladesh.Este un fenomen obiectiv,care se desfasoara sub ochii nostri si la care avem de ales daca ramanem spectatori cu ochii in soare,sau devenim parte.
02/03/2010 la 01:16
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Cele ce le spuneţi susţine exact ce spuneam eu. Mulţumesc.
Chestiunea este că aceste profituri se scurg în afara României. Salariile mici şi, implicit, profiturile mari se fac în detrimentul românilor şi nu în folosul lor. Hipermarketurile româneşti susţin cu profitul lor pierderile din ţările mamă, la fel şi Dacia.
De aici apare problema decapitalizării României românilor în schimbul capitalizării României non-românilor.
Priviţi piaţa de capital românesc. Cu foarte mici excepţii, milionarii României nu-şi au milioanele băgate în producţie, în fabrici şi uzine. Din păcate “Made în România” nu se mai aplică nici la ouă, ce să mai vorbesc de cuie.
02/03/2010 la 16:44
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Nici un răspuns.
Făcusem dezacordul de la început special pentru a vă atragă atenţia… şi nici un răspuns? Dezamăgit…
02/03/2010 la 17:20
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
Martisor,primavara,ghiocei…Uitati dezamagirea.Sa spunem doar ca eu unul am mai putin timp de stat in… biblioteca.
Uf,cred ca invidiez in surdina pe toti bibliotecarii planetei.Apropo de biblioteci:am procurat, sper sa-l vizionez curand, filmul “Agora”.Daca il veti fi vazut si dvs,poate schimbam cateva impresii…
02/03/2010 la 17:37
ingineru ( de după 1989 )
Deh , intelectualii între ei … Io văzui recent Rambo 3 , cum care ?,ăla cu bataie . Ce spui şefu’ , împărţim ceva păreri , inpresii , cum le spui mata ?
Io , sincer , invidiez pe dealde Becali , da’ mă rog ,poate câştigă bine şi biblotecarii matale . Nu sunt sigur pă mine , d-aia-ntreb , ei vinde cărţi ?
02/03/2010 la 18:19
ingineru'sef
@ingineru,
mai vorbim despre bibliotecari dupa “Agora”.Ma rog,nu e obligatoriu,poti continua festinul cinematografic cu Rambo 4.Si,cu putina rabdare,pana la finele lui 2010,vine Rambo 5…
02/03/2010 la 20:47
Bibliotecaru
Vă referiţi la cel în regia lui Alejandro Amenábar?
02/03/2010 la 23:20
ingineru'sef
da
02/03/2010 la 23:56
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Consideraţi că este unul dintre filmele despre care se poate discuta? Mie mi s-a părut destul de subţirel, comercial, dar cu o producţie de excepţie şi o imagine de înaltă clasă… impresionantă.
Dacă doriţi să discutaţi ceva anume…
03/03/2010 la 01:16
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
l-am vazut in seara asta.Perfect de acord,nu sunt prea multe de discutat.Mai degraba tezist decat provocator,mai degraba documentarist decat inspirat.Actori mediocri,regie bine condusa,cateva imagini intr-adevar memorabile.Si cam atat.Oricum,distanta mare fata de “Mar adentro”a aceluiasi Amenabar.
03/03/2010 la 07:10
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Nici măcar documentarist nu este. Deşi punctele esenţiale ale adevărului istoric sunt acolo, mai ales în ceea ce este legat de personaje, chestiunile legate de amănunt sunt departe de adevăr. Sunt confuzii grosolane în ceea ce priveşte îmbrăcămintea, papirusurile, locuinţele, conflictului dintre evrei şi “creştini”, religie, numărul populaţiei… nici nu-mi vin în minte acum… totul este o interpretare nedocumentată. Statuile sunt romane şi nu greceşti, nu sunt pictate, referirea la cultul vis-a-vis de zei este greşită…
În plus problema pământului în centrul universului era o problemă şi pentru evrei…
Mă rog, nu contează…
03/03/2010 la 07:21
Bibliotecaru
De fapt statuile din locuinţa ei ar fi putut fi romane dacă ar fi stat în gazdă… să nu fiu cârcotaş.
03/03/2010 la 09:58
ingineru'( de după 1989 )
Io v-am zis că-i mai mişto Rambo 3 …Rămâi statuie dacă-l vezi . Actoru’ principal e bun , bate bine , nicio confuzie nu-i în capu’ lui , ştie iexact care-i sunt duşmanii .
Asta-i inpresia care mi-a făcut-o .
03/03/2010 la 10:53
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
am avut uneori senzatia ca urmaresc canalul Discovery in varianta slab romantata.Apusul unui imperiu,lectii de astronomie,filozofie veche(nivel de scoala medie),ciocnirea timpurie a religiilor.Plus tentatia evidenta de a crea un model valabil si in zilele noastre,un model corect politic in ciuda aparentei de film anticrestin.
03/03/2010 la 10:57
ingineru'sef
@ingineru,
n-ar fi cazul sa redevii ceea ce eu stiu ca esti,respectiv “inginerul de inainte de 1989″?Nu de alta,dar chiar incep si eu sa am “inpresii”.
03/03/2010 la 11:01
Bibliotecaru
Filmele de tip Rambo îmi plăceau înainte ca acţiunile armate americane să se apropie aşa de mult de noi. De când cu bombardarea Europei… nu mai suport nici Silvester Stalone, nici Arnold Schwarzenegger, nici Jean Claude Van Damme şi mai ales nu mai suport filme cu Steven Seagal.
03/03/2010 la 11:38
ingineru'
@ ingineru ( de după 1989 )
Vezi că strici reputaţia tagmei .
@ ingineru’ şef
Salut . Văd ca a mai apărut un ” inginer ” printre noi . Unde o fi făcut , domnule , facultatea !? Îl cunoşti ?
Apropos , am văzut aseară ” Elephant ” de Gus Van Sant …
03/03/2010 la 14:32
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Da… Şi discuţiile erau parţial mistificate în film pentru că dezvăluiau o lume a demonstraţiei prin experienţă ori pe vremea aceea ştiinţa era mai mult bogată în filosofie decât în empirism.
Pământul fix era un corp ceresc de prim rang, soarele era de rang doi, rătăcitorii de rang trei. Era important ca Pământul să fie centrul universului. Coborând Pământul la statut de rătăcitor era, în mod evident, o blasfemie din punctul de vedere al credinţei evreieşti, respectiv creştine, pentru că în Biblie se spune că Pământul este corpul ceresc primordial şi toate celelalte sunt pentru a sluji Pământului. Punând soarele în centru şi aruncând Pământul în stadiu de rătăcitor, mai mult şi “mişcătoriu” după o elipsă, toată construcţia devenea o negare a creaţiei şi furia credincioşilor devenea de înţeles.
03/03/2010 la 15:22
ingineru'
@ Bibliotecaru
Vă invit să-mi ghiciţi nick-name-ul sub care scriu la Adrian Năstase . Trei încercări . Răspunsul vă rog să mi-l daţi pe blogul Sorinei Plăcintă . Va fi micul nostru secret .
P.S. Ca să vă ajut vă dau un singur indiciu : sunt bun ,foarte bun…
03/03/2010 la 15:42
ingineru'sef
@ingineru,
incerc eu:Blogideologic
03/03/2010 la 15:50
ingineru'
Ingineru şef
Eşti tare , domle…Hai că-i bună…
03/03/2010 la 23:00
Bibliotecaru
@ ingineru’
Inginer de instalaţii?
03/03/2010 la 23:21
Bibliotecaru
@ ingineru’
Aţi observat în Elephant cum la televizor americanii făceau propagandă spunând că naziştii făceau propagandă?
Este o realitate a zilei de astăzi, toate partidele au o propagandă “manipulativă”, dar numai propaganda “celorlalţi” este “infectă”.
Românii mai au o dimensiune, anume sunt “infecţi” numai când sunt la “ei”.