Am fost cateva zile plecata din tara. Am participat la Madrid la o conferinta a Uniunii Europene pe tema combaterii traficului de fiinte umane, o problema care preocupa in cel mai inalt grad autoritatile din toate cele 27 de state comunitare. Intalnirea care a avut loc vineri, pe 5 martie, este cea de-a treia discutie pan-europeana pe aceasta tema si cum in precedentele intalniri s-a pus la punct un plan de actiune, de aceasta data s-a urmarit consolidarea dimensiunii externe a traficului de fiinte umane. Eu mi-am ales ca tema de dezbatere protectia minorilor neinsotiti in spatiul Uniunii Europene, un subiect delicat pentru toate autoritatile implicate. Va invit la o lectura a speech-ului meu, dupa care putem sta de vorba.
"A fi impreuna este un inceput, a ramane impreuna este un progres, a lucra impreuna este un succes" - Henry Ford.
Categorii

Comentarii recente
| Bibliotecaru on Expozitia Mondiala si noul bra… | |
| Intelectualul subtir… on Expozitia Mondiala si noul bra… | |
| danb on Expozitia Mondiala si noul bra… | |
| Bibliotecaru on Expozitia Mondiala si noul bra… | |
| sorina placinta on Expozitia Mondiala si noul bra… |

26 comentarii
Feed-ul pentru comentariile acestui articol
08/03/2010 la 14:01
ingineru'
@ ingineru’ şef
Off topic : nu ţi se pare că lui Antonescu PNL-ul i s-a oferi pe tavă dar el ţine morţiş să-l ia cu forţa ? De unde atâta violenţă ? Tot discursul lui se învârte obsesiv , distrugtiv în jurul lui Băsescu şi a PDL -ului . Dacă aceste elemente ar dispărea , mă gândesc cu tristeţe că n-ar mai avea ţel politic .
E trist să vezi că un partid liberal e condus cu atâta autoritarism .
08/03/2010 la 15:11
ingineru'sef
@ingineru,
“Politicianul ala…cu nume de floare”,dupa cum sarcastic mi-l incondeia Basescu,a reusit in week-end-ul trecut sa se acopere de penibil.Basescu dictator,partidul stat,distrugerea PDL,bla-bla-bla.Nea Crinel asta a inceput sa ma plictiseasca teribil.Este previzibil ca o campie,mai arogant si autosuficient decat Marele Arogant Nastase,cu idei tot mai subtiri, exprimate tot mai galagios.Singurul fior intelectual pe care mi-l mai ofera discursul sau este sa ghicesc de la inceput de cate ori mi-l pomeneste pe Basescu.
08/03/2010 la 15:31
ingineru'sef
@ingineru,
in timp ce Crinel facea spume la gura,Basescu lucreaza fin ca un chirurg:tocmai l-a recrutat consilier in deal,la Cotroceni,pe ex-comisarul european Leonard Orban.Nu ti se pare ca nea Crinel a cam inceput sa faca box cu umbra?
08/03/2010 la 18:12
ingineru'sef
On topic:
Dna Placinta isi ia in serios pozitia de parlamentar roman,si bine face.Tema traficului ilegal de fiinte umane este o pata urata pe obrazul Europei si al umanitatii in general.Cu atat mai odios devine totul cand e vorba despre copii.
Asadar,dna Placinta,faceti-va treaba cum stiti mai bine.Calatoriti,dezbateti,aprobati,votati,legiferati!Preocupati-va inclusiv de teme pan-europene,documentati-va,castigati experienta si informatii,stabiliti contacte si relatii ce vor fi,probabil,utile in viitor.Sunt convins insa ca nu uitati ca in timp ce sunteti la Madrid,sau oriunde altundeva in lumea asta mica, pentru noi,cei din colegiul 1 Senat,soarele rasare si apune la Focsani.
09/03/2010 la 01:05
danb
Sigur putem sa ne ocupam de tot felul de probleme dar nu prea am inteles care e legatura cu Vrancea. Care copii vrea sa-i protejeze doamna senator ? Deocamdata in Vrancea, judetul pe care dansa il reprezinta in Senat, toti copiii aflati in grija DGASPC Vrancea sunt exploatati prin munca si nu beneficiaza de drepturile pe care le confera legislatia romana. Toti copiii din Vrancea ramasi orfani in urma decesului ambilor parinti au averea administrata de CJ Vrancea si sunt jefuiti sistematic de catre aceasta institutie. Toata lumea are copii, si nemtii, si francezii si probabil ca si martienii dar nu vad de ce s-ar ocupa un senator de Vrancea de asa ceva, decat poate strict in timpul liber.
09/03/2010 la 08:55
ingineru'
@ danb
” Toti copiii din Vrancea ramasi orfani in urma decesului ambilor parinti au averea administrata de CJ Vrancea “.
Asta n-o mai ştiam . Poţi să detaliezi ?
09/03/2010 la 09:01
ingineru'
@ ingineru şef
Deocamdată văd că face box cu propriul partid .
Când Geoană a propus votul pe echipe la alegerea preşedintelui PSD s-au trezit o grămadă de ziarişti să atenţioneze asupra nocivităţii acestui tip de alegere . Când o face Antonescu la PNL nu se mai lamentează nimeni .
09/03/2010 la 09:56
Bibliotecaru
@ danb
Tocmai în Vrancea, unde se pilotează programul pilot… un moment să dau citatul exact…
In perioada 1996 – 1998, redenumit in „Serviciul Social Judetean”, prin Hotararea Consiliului Judetean Vrancea nr. 35 din 18.10.1996, s-a implementat Programul-pilot pe tara numit ‚Dezvoltarea Serviciilor Comunitare în Judetul Vrancea’.
[...]
Prin indeplinirea obiectivelor propuse in strategia 2001-2004, s-a observat o imbunatatire neta a protectiei copilului in dificultate, scazand numarul de copii din institutii clasice (in urma Microrencensamantului copiilor protejati, realizat de Institutul National de Statistica inca din 2002, Vrancea era singurul judet din tara in care concentratia de copii este mai mare in Centre de Recuperare si Rabilitare si nu in Centre de plasament clasice ca in celelalte judete). De asemenea s-a dezvoltat o diversificare si o ridicare a calitatii serviciilor catre copii, care au determinat succese in prevenirea abandonului, a institutionalizarii, a reintegrarilor si in achizitionarea de capacitati psihosociale cat si in cresterea stimei de sine pentru copiii din sistemul de protectie.
Ştiu, nu ar trebui să glumesc, dar când în jurul meu totul pare rupt dintr-un film de groază, nu mai pot reacţiona altfel… Gluma mă ajută să-mi păstrez o brumă de luciditate.
09/03/2010 la 11:50
ingineru'
@ Bibliotecaru
Se pare că pilotul a fost ” stângaci ” şi programul s-a prăbuşit .
Dar, de mai mulţi ani , se mai desfăşoară un program pilot în Vrancea care se cheamă : ” Cum să dezvolţi un judeţ alungând investitorii care nu dau şpagă “. Nu ştiu de ce , programul ăsta îmi aduce aminte de filmul “Cum să furi un milion !”
09/03/2010 la 12:49
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
am si eu o curiozitate de alta natura,in caz ca mi-o puteti satisface.Citatul,de unde-i citatul?Nu de alta,dar nestemate precum “dezvoltarea diversificarii”,”achizitionarea de capacitati psihosociale”,”stima de sine pentru copii din sistemul de protectie”,etc,nu trebuie cu niciun pret sa ramana neasumate.
09/03/2010 la 16:54
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
http://sas.mmssf.ro/organizare_DGASPC.php?id=18
09/03/2010 la 16:55
Bibliotecaru
@ ingineru’
Cel mai vechi program pilot din Vrancea funcţionează însă extrem de bine. După atâta timp încă mai sunt cutremure.
10/03/2010 la 12:58
ingineru'
N-aş vrea să fiu răutăcios dar programul de electrificare al tuturor gospodăriilor rurale sună demagogic şi cred că este şi ineficient . Ştim , într-o ţară civilizată aşa ar trebui să se întâmple . Din păcate , într-o ţară săracă şi în plină criză, ajungi la expresia ” chelului tichie de mărgăritar îi trebuie “. De ce ai plăti , de exemplu , 100.000 de euro pentru o reţea ce deserveşte 10 suflete , foarte posibil o reţea cu acces dificil şi greu de întreţinut şi exploatat ? Trec cu vederea că investiţia s-ar amortiza probabil într-un secol , dar banii băgaţi în aceste reţele ( 250 milioane EURO ! ) nu o să atragă alţi bani , nu o să dezvolte premisele unor noi investiţii . Sunt bani îngropaţi iar utilitatea socială raportată la preţ e discutabilă .
10/03/2010 la 17:57
ingineru'sef
@ingineru,
Da’un drum de acces catre mici comunitati izolate in cati ani se amortizeaza?Dar o scoala merita sa construim?Dar sa trimitem posta,sau ambulanta prin catune uitate de Dumnezeu o fi eficient?Si apoi,trogloditii astia nu pot trai fara tv,radio si prajitoare de paini?Da’doua mii de ani cum au putut?
Si eu zic sa lasam la o parte mofturile si demagogia ieftina.Nu iesim mai bine daca-i stramutam,cu catel cu purcel,pe undeva pe la ses,in zona cu verdeata si stalpi de Renel,la margine de Bucuresti,daca s-ar putea?Sau sa-i abandonam in plata Domnului?
PS:Cinism,pragmatism,eficienta economica.Te-ai facut capitalist,nu gluma…
10/03/2010 la 18:46
ingineru'
@ Ingineru’ şef
În sinea ta ştii că am dreptate dar nu ai curajul s-o recunoşti . Oi fi şi tu vreun viitor om politic social-democrat şi acum exersezi . Spusele tale sunt la categoria Olguţa Vasilescu . Merg când eşti în opoziţie şi , dau şi mai bine , când eşti de stânga .
De la cheltuirea unor sume imense cu rezultate mai mult decât incerte şi până la a-i lăsa în plata domnului e cale lungă . Cum să faci o şcoală pentru cinci , şase elevi ? Nici Elveţia nu cred că face aşa ceva , nici Japonia . Îţi aduc aminte ,tov.ingineru’ şef ,că prin cinism , pragmatism şi eficienţă economică au ajuns ţările din vest aşa bogate .
Ce să facă un ţăran sărac lipit , din vârful muntelui , cu lumina pe care , oricum , nu cred că are bani s-o plătească : să vadă mai bine lipsurile din jur ? Să citească mai bine factura de energie ?
10/03/2010 la 22:59
ingineru'sef
@ingineru,
vad c-ai dezvoltat o obsesie pentru Olguta Vasilescu.Mai deunazi,il chestionai pe Bibliotecaru despre sus-numita,superba, Olguta.Bibliotecaru,om fin si politicos,ti-a raspuns,desi ,in mod evident,nu intelegea de ce tocmai Olguta…Hai,recunoaste ca-ti cam place de ea…
Cat despre restul raspunsului tau,iata un citat care ma scuteste de orice comentariu:
“Ce sa faca un taran lipit,din varful muntelui,cu lumina pe care,oricum,nu cred ca are bani s-o plateasca”.Chiar asa,ce se poate face cu lumina?
11/03/2010 la 08:28
Bibliotecaru
@ ingineru’
Nu văd de ce ar trebui să conectezi la reţeaua naţională o localitate cu câteva case. Energia electrică se poate face local, pe bani europeni.
Pentru 10 case se poate găsi o soluţie mixtă, eoliană, solară, fotovoltaică, generator termo-electric, unde este cazul, micro-hidrocentrale, tot cam pe la 100.000 de euro, poate ceva mai mult (este o boală românească să nu dai preţuri la produse, dar cred că la 10.000 de euro poţi găsi o centrală eoliană pentru o casă), dar cu bani europeni, şi satul are şi energia lui (mai ieftină), şi energie curată.
Problema este că nu are cine să se ocupe, cine să facă dosare, cine să acceseze fondurile europene… Deşi nu sunt oameni care să se ocupe cu astfel de lucruri, oameni care să aibă ştiinţa să aducă bani României şi comunităţii locale, Guvernul găseşte că şi aşa are prea mulţi funcţionari şi îi dă afară pentru a le plăti şomaj şi salarii compensatorii fără să obţină nimic în schimb.
Eu aşa aş face la guvern o divizie de oameni inteligenţi care să meargă din sat în sat să înveţe primarii şi oamenii de afaceri cum să facă să ia bani europeni…
11/03/2010 la 09:24
ingineru'
@ ingineru’ şef
Poate am mai îmbătrânit şi eu de vreme ce nu mai pot să mă fac înţeles şi , în plus , sunt aşa de agresiv cu un coleg de breaslă . Scuze pentru ton dar acuzaţia de cinism pe care mi-ai adus-o m-a cam înfierbântat . Am vrut să spun că în vreme de criză , atunci când ai bani puţini şi trebuie să împarţi sărăcia , e nevoie de mare atenţie la alegerile pe care le faci . Ipotetic m-aş întreba , şi nu mă acuza de cinism pentru că el pur şi simplu există acum în societate , dacă aş avea 100.000 EURO ce aş alege dintre următoarele variante : 1. să fac o reţea electrică pentru un ” sat ” format din cinci familii ; să cumpăr un aparat medical de ultimă generaţie pentru un spital ; să ajut un copil în pericol să-şi facă operaţie în occident ; să modernizez o şcoală în mediu rural deja construită ; să construiesc o şcoală pentru o comunitate substanţial mai mare ; să renovez un spital . Exemplele ar putea continua . Evident că alegerea implică un anumit grad de cinism . Eu unul nu aş construi o reţea din acei bani .pentru că , aşa cum am mai spus , raportul utilitate socială/ preţ mi se pare mai puţin bun decât celelalte opţiuni . Ideal ar fi să existe fonduri pentru toate dar acest lucru , acum , nu se poate .
Sunt de acord cu ce spune Bibliotecaru : dacă suntem în stare să accesăm fonduri europene putem alimenta cu energie toate cătunele din România , acum .
Ca să fiu mai plastic : atunci când eşti bolnav cumperi în primul rând medicamente şi apoi celelalte obiecte casnice .
Pentru Olguţa Vasilescu am o obsesie şi am devoalat natura ei . N-o avantajează .
11/03/2010 la 09:35
ingineru'
@ Bibliotecaru
Bună ideea privind oamenii inteligenţi care să meargă din sat în sat .
Din ce am înţeles acum , primarii au cam început să înveţe să se asocieze în privinţa atragerii fondurilor europene , şuntând astfel birocraţia existentă .
Ştiu că trebuie să asiguri şi tu , ca stat , jumătate din sumă , mai puţin pentru fondurile care vin pentru instruire , formare profesională .
Recunosc că nu sunt foarte în temă cu subiectul ăsta , poate ne ajută gazda cu lămuriri .
11/03/2010 la 09:37
ingineru'
@ Bibliotecaru
În noua lege a salarizării , băieţii ăştia inteligenţi oare pe ce palier ar fi ?
11/03/2010 la 12:30
Bibliotecaru
@ ingineru’
“Au început să mişte” pentru că au apărut samsari de astfel de proiecte. Se plătesc mii de dolari celor care îşi fac dosarul, asta în cazurile obişnuite….
11/03/2010 la 12:37
Bibliotecaru
@ ingineru’
Funcţionarii nu sunt prea bine plătiţi, cam 300 sau 400 de euro.
11/03/2010 la 17:24
ingineru'
Bibliotecaru
Înseamnă că băieţii ăia inteligenţi şi bine pregătiţi trebuie să fie şi foarte patrioţi .
11/03/2010 la 19:56
Bibliotecaru
@ ingineru’
Credeţi că este aşa plăcut să stai într-un birou şi să lucrezi cu publicul? Nu e mai bine să mergi într-o comună şi să te omenească primarul?
Când alternativa este şomajul, sunt convins că se vor fi găsind şi oameni de bun simţ care să accepte să facă astfel de gesturi.
11/03/2010 la 22:03
ingineru'sef
@ingineru,
daca-mi permiti,ultima(pentru mine) sarja prieteneasca pe tema electrificarii in varf de munte,tema pe care dealtfel tu ai scos-o din joben:
Problema nu este ca nu te faci inteles,problema este ca nu-i intelegi si nu-i asculti pe ceilalti conlocutori.Este si greu atunci cand esti posedat doar de certitudini,esti infailibil,le stii pe toate si doar Olguta,in nemernicia ei,ar putea avea vreo parere diferita.
Eu consider dreptul la lumina,asemeni dreptului la educatie,sanatate,sanse egale,aer curat,apa fara germeni,drum asfaltat,etc,un drept fundamental,cu care,intr-o tara civilizata,in Europa sec 21,te nasti,pur si simplu.A discuta acest drept in termeni de eficienta economica,amortizare,utilitate,mi se pare,scuze!…cinic.Punct.
In rest,ai dreptate si nimeni nu a sustinut altceva.Acum,nu sunt bani,evident,prea evident chiar.Hai sa ne anesteziem constiintele cu acest enunt,decat sa…”in cati ani s-ar amortiza investitia?”,sau “ce-i trebuie taranului lumina?”.Tie nu-ti suna,hai sa spun reactionar,ca sa nu folosesc un termen consacrat ideologic acum vreo 7-8 decenii in urma?
PS:Va curge multa apa pe Milcov pana ce acuzatiile de activism si propaganda de stanga,pe care cu binecunoscuta ta delicatete mi le-ai adus, se vor fi sters si uitat.(aici vine un emoticon cu ras,pe care,din pacate,nu-l stiu scrie).
12/03/2010 la 08:09
ingineru'
@ ingineru şef
Mă abţin de la orice replică . Numai eu ştiu ce eforturi fac…( aici vine un emoticon care se-nverzeşte intermitent )