S-ar putea sa fi vazut deja acest fluturas, pus in circulatie cu rea intentie de catre politicieni penali, prietenii unui senator aflat dupa gratii. Este praf aruncat in ochii vrancenilor. Oamenii insa nu sunt nici naivi, nici usor de manipulat. Ei stiu foarte bine ca de starea drumurilor se ocupa Consiliul Judetean. Aveti trei incercari sa ghiciti numele presedintelui acestui for. De asemenea va pun la dispozitie tot spatiul necesar pentru a emite ipoteze privind adevaratele motive ale acestei diversiuni. Pana atunci va vand eu un pont: numai cine are nevoie de oponenti slabi recurge la aceste manipulari grosolane. Declar deschisa bursa ipotezelor. Se ofera cineva?


21 comentarii
Feed-ul pentru comentariile acestui articol
12/04/2010 la 14:29
Bibliotecaru
@ Sorina Plăcintă
Sunt uimit pentru că acest bilet pare udat de lacrimi…
Recunosc că nu m-am prins care este reaua intenţie care v-a iritat. Acest fluturaş se înscrie în “politica” românească atât de bine încât chiar nu mai pare anormal.
Domnul Nini Săpunaru este deputat în circumscripţia electorală nr.41 VRANCEA, colegiul uninominal nr.3, dumneavoastră sunteţi senator în circumscripţia electorală nr.41 VRANCEA, colegiul uninominal nr.1, doamna Lucica Chiper, conform site-lui CJ Vrancea, este conducătorul instituţiei numit CNADNR – Secţia Drumuri Naţionale Vrancea…
Este drept că deputatul şi senatorul nu face drumuri, ci legi, pe de o parte, dar este foarte corect şi că în campania electorală candidaţii, în loc să vorbească despre legi, promiteau 800 km de autostradă, respectiv 1000 km de autostradă… plus drumuri judeţene. Poate că acest semnal de alarmă va face candidaţii să înţeleagă că ar trebui să vorbească despre planurile lor în funcţia ce o vor ocupa şi nu despre actul de guvernare.
Eu aş adăuga pe listă, la loc de frunte, alături de ministrul Transporturilor, şi pe Marian Oprişan, dat fiind că, printre atribuţiile Consiliului Judeţean, se numără şi asigurarea, potrivit competenţelor sale şi în condiţiile legii, a cadrului necesar pentru furnizarea serviciilor publice de interes judeţean privind podurile şi drumurile publice. În plus, printr-o hotărâre de guvern şi două OUG-uri ulterioare, Consiliile judeţene asigură administrarea drumurilor judeţene iar reprezentanţi ai consiliilor judeţene constată şi aplică sancţiuni pentru contravenţii.
Că nu este un gest “binevoitor” este evident, că este un gest menit să aducă un impact public, iar este evident… Nu aş spune însă că este chiar vorba despre o manipulare, decât în măsura în care domnul Oprişan nu este în capul listei, alături de domnul Berceanu, sau chiar înaintea domnului Berceanu.
Repet, în anormalitatea politicii de astăzi, un astfel de gest este “normal”.
12/04/2010 la 14:51
ingineru'
Preşedintele Consiliului Judeţean este …:
1.) Înaltul BĂRBAT de stat (care vorbeşte cu toată RESPONSABILITATEA …prostii ) ;
2.) Marean Întâiul de Vrancea ;
3.) Popă islamist .
Deja a început lupta ? Păi nici măcar nu s-au ţinut alegerile în PDL Vrancea .( În paranteză fie spus , mare realizare e lipsa cratimei , scrii mai uşor numele partidului …E bine să mai faci reforme profunde din când în când…)
Ce poţi să spui la astfel de diversiuni ? Există un singur termen şi nu-mi place să-l folosesc dar o să fac o excepţie : golăneli .Cum e turcul şi pistolul .
E totuşi de mirare că atacurile cele mai multe şi mai grosolane o vizează pe Sorina Plăcintă şi nu pe A. Trăşculescu , preşedintele interimar al PDL Vrancea .Oare de ce ?
12/04/2010 la 15:29
ingineru'
@ Bibliotecaru
Ce haz ( ca să nu zic motiv ) ar fi avut ca Marian Oprişan să se fi pus singur în capul listei , pe un bilet conceput de el ?!
Tipul ăsta de ” normalitate ” în politica din Vrancea nu e nou . De exemplu , apar indicatoare stradale , executate cu materiale de foartă bună calitate ,1 m pe un 1m , în care , pe un chenar negru ce seamănă cu un anunţ mortuar , locuitorii judeţului sunt anunţaţi că Ionescu , Popescu etc . ( evident , toţi de la PNL şi PDL ) sunt cei care se opun asfaltării drumurilor municipale , judeţene etc . Aşa , d-aiurea se opun , numai din răutate …Ca pe vremuiri :” Priviţi-i , ei sunt duşmanii poporului , burghejii care sug sângele poporului ” bla ,bla ,bla .
De crucile negre de pe afişele electorale ale oponenţilor , de pachetele de făină cu chipul Sorinei Plăcintă aduse la televizor spre informarea ” corectă ” a publicului , de ruperea bannerele de pe stâlpi , de violenţa fizică a unor suporteri , de atacurile josnice ale publicaţiei ” Monitorul de Vrancea ” , de toate acestea şi multe altele putem vorbi ca despre o ” normalitate ” în politica vrânceană .
Vedeţi d-stră , în această provincie ” ieuropeană” , e nevoie mai mult de Ioana d’Arc decât de Simone de Beauvoir .
Nu ştiu de ce dar am senzaţia că iar o să mă contraziceţi . Ştiu ce vreţi de la politică : idei , viziuni , vocaţii , politică de top … Nu mă supăr . Aştept calm şi încrezător replica .
12/04/2010 la 15:39
ingineru'
@ Bibliotecaru
Numai să nu începeţi cu ” Stimate domn “… Inima mea nu ştiu dacă rezistă la aşa durităţi …
12/04/2010 la 16:23
ingineru'sef
Eu zic ca-i de bine.Inseamna ca-i e frica…
12/04/2010 la 16:49
ingineru'sef
Eu,in locul lui Ninel Sapunel,m-as supara atat de grozav,c-as rupe imediat concubinajul cu Jupanul.Chit ca-si ia o bataie cu biberonul in cap, vai soarta lui…
12/04/2010 la 17:43
ingineru'sef
@ingineru,
hai sa-ti spun eu despre alte indicatoare stradale,1 pe 1,de calitate,fond alb,scris negru.Le gasesti pe marginea drumului Valea Sarii-Nereju,reparat,chipurile,de Jupanul.Nota bene:Jupanul am zis,nu Consiliul Judetean.
Din mersul masinii,scrisul pare prea mic.Rubricile sunt cele uzuale:beneficiarul lucrarii,proiectant,constructor,finantator,termen de executie,cost,etc.O singura rubrica este privilegiata,o singura rubrica se poate citi din mersul masinii,pentru ca o singura rubrica beneficiaza de spatiu mai mare ,scris bolduit,litere de-o schioapa.Sunt sigur ca ai ghicit.
Din mersul masinii,singurele cuvinte lizibile sunt numele…Jupanului.Mesaj subliminal:EU v-am facut drumul,nu Consiliul Judetean,nu Placinta,nu Guvernul,nu Sapunaru,nu nimeni.Ei,ce zici?
Daca nu ma crezi,fac cinste cu o plimbare pana la Nereju.Zona este mirifica.
12/04/2010 la 18:46
Bibliotecaru
@ ingineru’
Eu nu am captat informaţia că aceste bilete ar fi făcute de domnul Oprişan, şi nici că nu ar fi făcute de domnia sa. Recunosc că din ce am auzit, nu am nici un motiv pentru a mă raporta pozitiv la domnul Oprişan, dimpotrivă, dar asta nu înseamnă că este rostul meu de a-l condamna pentru ceva ce nu ştiu exact dacă a făcut sau nu.
În ceea ce priveşte acele panouri despre care vorbiţi, sunt convins că sunt împotriva legii. Teoretic nu poate fi prea greu de aflat cine şi în ce scop le-a pus acolo.
Nu am cu ce să vă contrazic pentru că nu am o părere formată. Dar vă adresez în schimb o întrebare simplă (care mi-o pun şi eu de mai mulţi ani): De ce votează oamenii “jupânii” (sau “baroni locali” sau oamenii care rămân oricine s-ar schimba la cârma României sau la cârma partidelor)? Este o observaţie a mea care mă frământă, chiar şi în condiţiile votului semi-uninominal tot “cine trebuie” iese. Ce credeţi, oamenii sunt uşor de fraierit sau alegerile sunt trucate?
12/04/2010 la 18:50
ingineru'
Te cred . Îmi place cum sună ” Jupânul ” scris pe tastatura ta . “Jupanul ” seamănă la pronunţie cu ” gipanul ” , adică jeepul lui cât un camion , o Toyota ” speşăl for him “. O imensitate de maşină . Cred că un psiholog ar avea multe lucruri interesante de spus despre proprietarul unei astfel de maşini .
12/04/2010 la 18:55
ingineru'
Bibliotecaru
Uite o întrebare interesantă , la care am meditat şi eu . Daţi-mi un pic de răgaz deoarece vreau să-mi structurez puţin observaţiile .
12/04/2010 la 19:43
Bibliotecaru
Jupanat are sensul de ducat, jupânul ar trebui să fie, în consecinţă, un fel de duce, mare senior feudal. Jupânul este deci legat de pământ şi nu de stat. Din acest motiv găsesc că este potrivit acest termen de “baron local”, “jupân”… desigur, în context.
A nu se confunda cu jupânar… care înseamnă sensibil altceva.
12/04/2010 la 20:17
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
Credeti-ne pe noi,astia iobagi,ca jupanul nost’e legat si de stat,si de pamant.Pardon,pamanturi.Pardon,terenuri.Intravilane.
12/04/2010 la 21:54
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Dacă cei care poartă porecla “jupânul” ar fi legaţi de stat, ar fi schimbaţi o dată cu schimbarea puterilor în stat. Se mai schimbă preşedinţii, premierii, parlamentarii, judecătorii, primarii… jupânii rămân. Jupânul este apărat de pământ şi de legea pământului. Credeţi sau nu, atitudinea “de supus” a omului de la ţară permite “jupânilor” să-şi desfăşoare activitatea de stăpânitor.
Legea pământului este mai puternică decât legea morală a bisericii şi legea penalo/civilă a statului. Această lege a pământului face ţăranul să-şi scoată pălăria şi să plece privirea în faţa jupânului.
După mii de ani de stăpânitori/supuşi este greu să elimini din gândirea socială acel “Da. şefu’!”.
13/04/2010 la 07:53
Bibliotecaru
Nu pot decât să observ că, de ceva timp, nici un membru PDL cu blog (sunt ceva în blogosferă) nu a mai răspuns la nici o întrebare, nici măcar la una banală precum unde aş putea găsi noul statut PDL. Să fie de vină noua politică de promovare a partidului care impune, paradoxal, neparticiparea la viaţa publică? Ca cetăţean, sunt foarte supărat de o astfel de reacţie din partea unui partid care participă cu cei mai mulţi miniştrii în guvern.
Reamintesc că sunt mai multe legi care obligă politica să informeze populaţia despre ce se întâmplă, atât în calitatea oficială a funcţiei pe care politicianul o ocupă, cât şi în calitatea de membru de partid. Poate aude şi domnul Boc acest lucru, că doar a fost profesor de drept, teoretic ar trebui să cunoască foarte bine legea.
14/04/2010 la 18:34
ALEX
dragi comentatori
poate voi nu circulati pe acel drum. e usor sa vorbesti de acasa din scaunul din fata calculatorului. ia urcati/va voi in masina si mergeti pe acel drum, asa cum a facut si SORINA PLACINTA, cei drept in campania electorala atunci cind le promitea oamenilor ca le va face drumul, care este drum national. de ce i/ai prostit pe oamenii de pe Valea Rimnicului doamna Placinta. ca sa le obtii voturile? acum de ce nu te mai duci sa le vorbesti oamenilor doamna Placinta? ca iti vor sarii in cap. unde iti este demnitatea, sinceritatea, simplitatea? cind umblai cu baticul in cap ca o taranca. stii ce spune o vorba din popor. CIT E ROATA DE PATRATA TOT SE MAI INVIRTE ODATA. oamenii nu mai sint prosti a doua oara. de ce minti doamna Placinta si spui ca drumul apartine de Consiliul Judetean Vrancea. nu iti este rusine? stiu sigur ca nu vrei raspunde la acest comentariu, dar acesta este adevarul.
14/04/2010 la 19:39
Bibliotecaru
@ ALEX
Stimate domn,
Îmi pare rău să vă informez… nu parlamentarii fac drumuri. Eu nu ştiu dacă doamna Plăcintă a promis sau nu a promis că face acel drum, este în altă circumscripţie electorală decât a mea, dar parlamentarii chiar nu fac drumuri. Un drum poate aparţine de primărie, poate aparţine de consiliul judeţean şi poate aparţine de ministerul transporturilor. Vă rog să mă credeţi pe cuvânt, drumurile nu aparţin de parlamentari. Parlamentarii (deci nu un parlamentar) pot cel mult controla ministerul transporturilor… Este anormal să cereţi socoteală parlamentarilor pentru starea drumurilor, puteţi să cereţi socoteală parlamentarilor pentru legile din România.
Vă recomand să citiţi următoarea ordonanţă:
http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=17516
Insistaţi cu atenţia pe Secţiunea a II-a, Administrarea drumurilor.
14/04/2010 la 21:33
ALEX
stimate domn bibliotecaru
am o mare rugaminte la dumneavoastra. pentru ca va respect, va rog sa nu mai luati partea unor mincinosi asa cum sint parlamentarii de vrancea, respectiv SORINA PLACINTA. cred probabil ca dumneavoastra locuiti in alta tara decit cea a noastra de toate zilele. nu mai prostiti lumea cum ca nu parlamentarii fac drumuri.
atunci cind vin in campanie electorala si cred ca a/ti fost si dumneavoastra cu SORINA PLACINTA, deoarece va cunosc stilul, cu asta i/a prostit pe oamenii de pe Valea Rimnicului. sa batea cu pumnul in piept ca drumul acesta devenit national din 2004 va arata ca o masa de tenis. cu tot respectul nu mai bagati fitile, ca va cunosc. multumesc.
15/04/2010 la 01:13
Bibliotecaru
@ ALEX
Sunt absolut de acord cu dumneavoastră că în momentul campaniei electorale toţi parlamentarii, de la toate partidele, au vorbit fraudulos despre obiective de campanie pe care nu le puteau susţine din start, nefiind de competenţa domniilor lor. Din acest motiv am insistat, pe perioada campaniei electorale pentru Parlament, pentru Parlamentul European şi Preşedinte ca programele discutate în campanie să fie duse pe subiecte care ţin de activitatea ulterioară şi nu de actul guvernării.
Bănuiesc că vă daţi seama că nimeni nu m-a luat în seamă. Dimpotrivă, am început să fiu înjurat din toate părţile, mai ales de comentatorii care susţineau PD, mai târziu PDL, pentru că ei au înţeles atitudinea mea ca fiind politică şi nu civică, cum de altfel îmi face impresia că aţi înţeles şi domnia voastră (din moment ce spuneţi “cred ca a/ti fost si dumneavoastra cu SORINA PLACINTA, deoarece va cunosc stilul”). Dacă eu aş fi fost lângă un candidat, cu siguranţă aş fi făcut orice este posibil ca să nu ajungă să mintă alegătorii. Nu mă consultă însă nimeni din lumea politică.
Din păcate “momentul prostirii” a trecut, dumneavoastră cereţi astăzi unui parlamentar al României să facă o şosea. Oricât de îndreptăţită ar fi supărarea domniei voastre, doamna Plăcintă nu poate face şosele, nici măcar dacă ar veni cu banii proprii nu ar avea voie să facă aceste drumuri. Asta e legea.
Dumneavoastră aveţi tot dreptul să vă simţiţi înşelat. Aşa este, aţi luat o ţeapă alături de toţi cei care au venit la vot şi au votat mii de kilometri de autostradă, creştere economică şi ce au mai spus atunci candidaţii. Dar deşi aţi fost înşelat şi aveţi dreptate, parlamentarii tot nu pot face şosele.
Sfatul meu este să reţineţi această păcăleală, să o faceţi cunoscută câtor mai mulţi votanţi pentru a constitui o conştiinţă publică şi, la viitoarea campanie, să cereţi de la candidaţi lucruri pe care le pot face şi nu fantasme. Sub presiunea socială candidaţi pentru parlament vor vorbi despre legi şi nu despre drumuri.
Puteţi face şi altceva, în cazul unui drum naţional. Puteţi cere parlamentarilor care vă reprezintă, respectiv senatorul şi, mai ales, parlamentarului dumneavoastră, să facă o interpelare pentru ministerul Transporturilor, în custodia căruia revine drumul naţional respectiv. Interpelarea este urmată, conform legii, de un răspuns. Dacă în programul de guvernare există stipulat ca acel drum să fie modernizat şi ministrul nu-l modernizează, se construieşte motivaţia pentru o moţiune simplă a ministrului transporturilor. De la moţiunea simplă se poate ajunge la o moţiune de cenzură şi, eventual, la un alt guvern. Din păcate, nici această cale nu poate obliga pe cineva să vă facă drumul de care aveţi nevoie, dar puteţi exercita, în mod instituţional, o oarecare presiune asupra celui care trebuie să facă drumul. Sunt convins că o cerere exprimată civilizat va produce o interpelare şi un răspuns (chiar dacă este un răspuns formal reprezintă un punct de plecare).
Din păcate, aceasta este situaţia.
Şi eu am aceiaşi problemă cu neputinţa cetăţeanului în ceea ce priveşte realizarea Bibliotecilor Virtuale, numai că la mine această problemă este mult mai veche şi străduinţele mele au fost cu adevărat mari… Din păcate, deşi există deja legi, directive europene, nici nu costă foarte mult, chiar s-au început câteva biblioteci virtuale, s-au tăiat cu multă pompă panglici, există o încăpăţânare în a nu face ceea ce trebuie făcut, o încăpăţânare care mă aduce, şi pe mine, la disperare. Dar nu am ce face altceva decât îmi dă voie legea, adică să-mi exercit dreptul la opinie.
15/04/2010 la 19:13
M&M
Sa stiti ca doamna senator este o mare mincinoasa. o stiu de foarte mult timp.
15/04/2010 la 19:16
M&M
promite multe dar nu se tine de cuvant
01/05/2011 la 10:55
Dolly
Tuhcodown! That’s a really cool way of putting it!