Tot timpul spun: trebuie sa ne uitam in jurul nostru, in casa noastra si sa incercam sa valorificam ceea ce avem. Si, slava Domnului, avem! Avem si munte si mare, avem delta si izvoare de ape minerale, avem paduri si campie si, mai presus de toate, avem un capital uman inestimabil, ale carui inteligenta si creativitate trebuie puse la treaba. Astazi am reusit sa ducem la bun sfarsit un proiect in care am investit enorm de multa energie, este vorba despre organizarea conferintei nationale cu tema “Strategia Europena in Regiunea Dunarii – oportunitati pentru economiile regiunilor implicate ”. Am reusit sa aducem la aceeasi masa oameni importanti. Impreuna am discutat cu cartile pe fata si foarte aplicat strategia care sa ne ajute sa exploatam la adevarata valoare potentialul urias pe care il reprezinta parcursul romanesc al Dunarii.
Va rezum cateva dintre principalele concluzii, asa cum s-au desprins din dezbaterea temei, scurt si punctual, cum imi place mie sa organizez ideile.
- Administratia centrala trebuie sa fie mult mai receptiva la nevoile regionale, trebuie sa manifeste deschidere si sa sprijine initiativele locale.
- Oamenii trebuie sa se uneasca, sa faca planuri comune si integrate pentru a folosi resursele de turism, transport si servicii pe tot traseul Dunarii. Beneficiem de un parcurs lung al fluviului in tara noastra si, ceea ce e mai important, de delta. Asa cum sublinia secretarul de stat de la MDRT, Barna Tanczos, este vital sa fie incurajate proiectele de dezvoltare regionala si parteneriatul public-privat.
- Problemele de mediu trebuie atent monitorizate si rezolvate cu prioritate. Asa cum ne-a explicat ministrul de resort, Laszlo Borbely, 1 leu alocat pentru rezolvarea problemelor de mediu nu este un leu cheltuit, este 1 leu investit inteligent, care va creste valoarea celorlalte investitii, va atrage turisti, va crea un ambient sanatos pentru locuitorii dunareni.
- Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea: vom merge pe un turism controlat, care sa nu dauneze mediului, in special deltei si a carui oferta sa fie unica, pentru ca unice sunt peisajele pe care le ofera parcursul romanesc al Dunarii, cazanele, ruinele romane de la Turnu – Severin, delta. Sa promovam turismul dunarean nu numai in afara, ci si in interior, romanii sa se reintoarca la bucuria petrecerii concediului in tara.
- Priorităţile României la Dunăre sunt legate de reconcilierea politicilor şi strategiilor definite pentru sectoare care ar putea antrena investiţii durabile şi care ar eficientiza navigaţia pe Dunăre: protecţia mediului, navigabilitatea şi dezvoltarea economică.
- Eric Bartha, presedintele WTC, a vorbit despre importanta clusterelor. Am sa va ofer definitia lui Michael Porter, pentru a intelege la ce s-a referit colegul meu de congres: “sunt concentrari geografice de institutii si companii interconectate, dintr-un anumit domeniu. Clusterele cuprind un grup de industrii inrudite si alte entitati importante din punct de vedere al concurentei. Acestea includ, spre exemplu, furnizori de input-uri specializate, cum ar fi componente, masini si servicii, sau furnizori de infrastructura specializata. De multe ori, clusterele se extind in aval catre diverse canale de distributie si clienti si lateral catre producători de produse complementare si catre industrii inrudite prin calificari, tehnologii sau input-uri comune. In sfarsit, unele clustere includ institutii guvernamentale si de alte tipuri – precum universitati, agentii de standardizare, think tank-uri, furnizori de instruire profesionala şi patronate – ce asigura instruire specializata, educatie, informatie, cercetare si suport tehnic. ”
- Toata lumea a fost de acord ca este nevoie de o prioritizare a fondurilor, care sa fie distribuite cu folos si nu intr-o maniera exclusivista.
- Planul de management al Dunarii trebuie gandit corelat cu toate celelalte planuri ale statelor dunarene, iar strategia trebuie sa fie in egala masura solida si flexibila pentru a putea accesa fonduri europene. In plus absorbtia fondurilor trebuie sa se faca de jos in sus, de la investitor la structuri si nu invers.
La final am cazut de acord sa ne intalnim o data la trei luni pentru a monitoriza rezultatele. Intre timp toate aceste idei vor fi implementate de catre membrii un comitet. S-a stabilit ca un raport al actiunilor si al strategiei Dunarii va fi intocmit de dna Anca Ginavar, director general in Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului. Eu insami voi avea grija ca ideile sa se transforme in actiuni, sa nu ramana doar vorbe. Pentru ca in tot iuresul acesta de cuvinte, mai exista oameni care chiar vor sa faca ceva.


87 comentarii
Feed-ul pentru comentariile acestui articol
25/05/2010 la 18:31
Bibliotecaru
Până la lucruri sofisticate, Dunărea are nevoie de două lucruri, de curăţenie şi peşte. Soluţiile sunt la îndemână, există cineva care să le implementeze?
25/05/2010 la 21:04
intelectualu'gdsist
@intelectualul subtire
Iesit din forma? Sper ca nimic grav. Pe de alta parte, in “cetatea” lui AN, piata publica se umple de plebei, o “tusa” nobila ar fi necesara….
25/05/2010 la 23:32
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
am citit si eu documentul produs de PSD.Senzatia pe care am avut-o a fost aceea a unui populism irespirabil.De altfel,nici nu cred ca acest document are alta menire decat o propaganda facila,un simplu instrument mediatic de contraatac,in al carui realism nu cred cu adevarat nici autorii.
Am sa verific,am insa senzatia ca corpuri intregi din text sunt copiate din programul electoral al PSD 2008.Pe langa faptul ca este prolix si doct pretios,acest document abunda in contradictii si repetitii jenante.Este inadmisibil,de exemplu,ca la morga academica pe care si-o exhiba dl Nastase de cate ori are ocazia,sa vii cu exprimari de tipul”(….o cota diferentiata in aceste trepte…ar putea duce la un castig suplimentar la buget de cel putin 0,34% din PIB”)Cum ?Pe ce calcule in spate?Care-i fundamentarea?De ce 0,34 si nu 0,55?Unde-i rigoarea si responsabilitatea lansarii unor astfel de valori?
In fine,am multe de comentat punctual pe marginea acestui program.Poate de maine incolo.Personal nu cred in programe ample si miraculoase de iesire din criza.Poate mai mult decat oricand depindem de contextul european si mondial.Dl Nastase a redactat un document ca sa arate ca nu sta chiar degeaba pe acolo pe la partid,pe la departamentele pe care le coordoneaza.Utilitatea lui practica este,dupa parerea mea,cvasi-nula.
25/05/2010 la 23:46
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Nu mai ştiu ce să zic.
Teoretic ar trebui ca politicianul să fie omul în cuvântul căruia să crezi, cetăţeanul cu punctul de vedere cel mai avizat. În realitate politicienii au astăzi cea mai mică credibilitate.
Nu mai am încredere în nimeni, nici măcar în mine. Măcar acel program vorbeşte despre o speranţă, chiar dacă este nedocumentată.
25/05/2010 la 23:48
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
daca ai pretentia ca stii cati bani “castiga bugetul” prin impozitarea in trepte a veniturilor,n-ar trebui ,macar dintr-o minima pretentie de rigoare profesionala,sa te iei de vorba si despre cati bani “pierde bugetul”prin reducerea CAS cu 3 unitati si a impozitului pe profit la 15%?Dar prin reducerea TVA la produse de baza?Nu cred ca exista un forceps suficient de mare si puternic pentru a le scoate din cap definitiv pesedistilor ideea ca reducerea TVA la produse de baza ar atrage automat micsorari de preturi.
26/05/2010 la 00:02
ingineru'sef
Aleg la intamplare:
Eşalonarea obligațiilor bugetare restante ale IMM‐urilor şi amânarea penalităților aferente pe o perioadă de până la cinci ani, în care procedurile de executare silită inițiate pentru recuperarea acestor sume sunt suspendate.
Sprijinirea IMM‐urilor aflate in dificultate din cauza crizei economice prin instituirea unei scheme de ajutor de stat care să includă şi folosirea fondurilor europene.
Exact cu ce se ocupa guvernul dlui Nastase in 2000-2004.Reesalonari,scutiri,ajutor de stat pentru firmele “prietene”,bineinteles.Traiasca marea evaziune fiscala,cea executata cu binecuvantarea statului!Ma intreb ce parere ar avea mr Franks cand ar citi asemenea nazbatii.
26/05/2010 la 00:04
ingineru'sef
O propunere corecta:
Înființarea de locuri de muncă în microîntreprinderi cu un singur angajat prin scutirea de la plata contribuției sociale în limita salariului de 1000 lei.
26/05/2010 la 00:08
ingineru'sef
O propunere cinica:
Dublarea redevențelor încasate de stat ca urmare a concesionării exploatării resurselor naturale neregenerabile. Venituri în plus la buget de 0,6% din PIB.
Poate ne explica dl Nastase si cine le-a concesionat la valori ridicole.
26/05/2010 la 07:37
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
M-am convins că nimeni din politica românească nu poate face o previziune relativă la modificările fiscale. Prognoza răspunsului financiar se face în România nu după cine ştie ce chestiuni complicat obţinute, ci mai mult folosind aritmetica, cele patru operaţii şi principii-slogan de prin cărţile de economie politică..
Ce ar însemna reducerea TVA la produsele de bază… scăderea preţurilor? Probabil că preţurile vor scădea astfel la pâine, sau poate preţul nu se va mări pentru că TVA-ul scade… Nimeni nu ştie. Dar există şi altfel de chestiuni implicate.
Un produs de bază este şi oul.
Din ce am văzut pe la TV, comercianţii aduc ouăle din Ungaria, trec cu ele graniţa, recuperează TVA-ul, conform legii, apoi ouăle se cumpără la negru, se vând la negru şi profitul creşte… Prin scăderea TVA, riscul de a fi prins cu această şmecherie nu mai rentează şi, dincolo de TVA-ul colectat mai mult sau mai puţin, cineva în România vinde ouă legal mai mult decât înainte de micşorarea TVA.
Asemănător este la lapte.
Calculul scăderii TVA la produsele de bază numai aparent sunt menite scăderii preţurilor. Produsele de bază au câteva caracteristici, anume că se vehiculează în cantităţi uriaşe şi sunt cele mai susceptibile pentru a face evaziune fiscală. Scăderea TVA până la un nivel în care evaziunea fiscală costă mai mult decât plata taxelor, conduce la mai buna colectare a TVA şi, de aici, la un TVA colectat la buget mai mare decât cu valoarea ridicată a TVA. Acest lucru este spus de politica liberală. În politica de stânga, social-democrată, se urmăreşte scăderea preţurilor, care, în primă fază nu se va produce. TVA-ul este plătit de consumatorul final şi, cel puţin în România, valoarea de piaţă a produsului final se stabileşte prin mecanismul cerere/ofertă la valoarea cu TVA. Practic TVA-ul nu reprezintă scăderea preţurilor la produs, ci o creştere a profitului patronului (care este şi el impozitat), dar, pe de altă parte, oferă, la o adică, posibilitatea de a mai scădea preţul în cazul în care, din cauza lipsei de bani, consumul scade.
Pentru că mai sus vorbeam despre ouă…
Eu am observat, în ultimul timp, faptul că preţul de supermarket al ouălor, ambalate în cofraj şi plastic şi de regulă cu cel puţin o mie de lei mai ridicat, scade spre preţul celor descărcate direct din maşină, fără nici un fel de ambalaj. Există deci tendinţa de a scădea preţul în vederea menţinerii consumului. Scăderea TVA-ului nu ar face decât să scadă preţul fără a scădea profitul.
Se prea poate însă ca viaţa economiei din România să ia cu totul alte hotărâri decât am înşirat eu mai sus (în mod destul de incoerent, că încă nu mi-am băut cafeaua). Se prea poate ca pentru economie să fie mai bună creşterea TVA şi nu scăderea.
Tocmai de aceea spun că nu mai cred în nimeni, pentru că nu mai sesizez specialiştii care să ştie cu siguranţă “ce şi cum” şi nici oamenii bine intenţionaţi şi corecţi.
26/05/2010 la 12:20
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
ar fi o sfanta naivitate sa ne inchipuim ca rostul masurii ar fi o mai buna colectare a TVA si reducerea evaziunii fiscale.Rostul masurii este populismul desantat tipic PSD.Apropo,ati observat ca se dau iar 25000 euroi tinerilor care se stabilesc in mediu rural?De la nasu’mare,adica UE…
26/05/2010 la 14:25
Intelectualul subţire
Vorbim de populismul deşănţat al PSD . Ce să spun de initiativa celor de la PDL ca oamenii polititci cu functii să renunte la actiunile pe care le au la diferite firme ? În afară c-ar fi un abuz nici măcar nu se rezolva problema licitaţiilor cu dedicaţie de care se face atâta caz .
26/05/2010 la 14:42
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Mă văd nevoit să repet pentru a treia oară, în acelaşi context…
nu mai cred în nimeni
26/05/2010 la 15:30
ingineru'sef
@Intelectualul subtire,
bine ai revenit.Sanatatea OK?Reintrat in forma?Nu intra prea abrupt in actualitatea politica,sa nu-ti cauzeze probleme.Deseara fotbal?
26/05/2010 la 16:03
Bibliotecaru
http://giconet.blogspot.com/2010/05/nea-jeane-sa-pui-o-vorba-buna-pentru.html
26/05/2010 la 16:21
ingineru'sef
Se duc cu totii,unul dupa unul,ei,maestrii…
27/05/2010 la 15:25
aduceri aminte
este adevarat ca incet, incet ramanem fara mari nume, mari valori şi cel mai rau imi pare de faptul ca devenim constienti de acest lucru dupa ce nu ii mai avem printre noi… e foarte trist …. Multe flori pe mormant maestre…..
27/05/2010 la 16:26
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
Provocare:dupa tot ce ati vorbit,scris,ascultat,bloguit,dupa 2 saptamani nebune de dezbateri,controverse,intoxicari,scandal,nervi si (dez)amagire,nu sunteti totusi tentat sa admiteti ca singurul lucru judicios de facut in momentul acesta este ceea ce doreste guvernul sa faca?
Am intrebat,n-am dat cu parul…
27/05/2010 la 21:28
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Ceea ce doreşte guvernul să facă încalcă cele mai elementare principii de drept.
27/05/2010 la 21:53
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
va referiti la fundamentarea juridica precara?Celebrul de acum art 53?Sau la fundamentarea economica?
27/05/2010 la 22:24
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
va propun o lectura interesanta.Expunerea de motive prezentata de catre initiator,Guvernul Romaniei,la legea 329/2009.Deocamdata,2 comentarii:
1.Invocarea art 53 din Constitutie are precedente.Coautori la aceste precedente au fost cei care urla acum peste tot si clameaza instituirea dictaturii,bravii ministri PSD.Imi trebuie ceva timp in plus,dar caut si o eventuala semnatura a tanarului arogant presedinte actual al PSD pe acest document.
2.Respectiva invocare nu a adus dupa sine nimic din apocalipsa democratiei prevestita azi de vigilentii patriei.
http://www.cdep.ro/proiecte/2009/300/90/5/em395.pdf
27/05/2010 la 22:46
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Eu sunt de acord că veniturile salariale trebuiesc să scadă. Sunt de acord că şi pensiile trebuiesc ajustate, dar nu aşa, nu prin scădere. Mărirea taxelor ar fi fost o cale legală. Îngheţarea lor şi o inflaţie controlată ar fi fost altă cale. Realocarea personalului bugetar astfel încât să fie mai eficient şi, eventual, să provoace aducerea banilor la buget, ar fi fost o cale pentru asigurarea salariilor, creşterea vârstei de pensionare ar fi fost o cale de asigurare a pensiilor.
Soluţiile guvernului sunt legate de scăderea cheltuielilor bugetare, nu au însă nimic de-a face cu criza. Eu cred că mai eficient decât tăierea salariilor şi/sau concedierea bugetarilor ar fi realocarea acestora astfel încât să ajute sistemul economie privată să repornească economia şi să plătească taxele şi impozitele către stat.
Să vă dau un exemplu. Depunerea declaraţiilor de toate felurile de către firme provoacă nişte cozi imense. Firmele plătesc, în medie, 1 mil. de lei cuiva ca să depună declaraţiile şi să aibă o relaţie cu ITM, cărţi de muncă, contracte, angajări, concedieri… Firmele mai mari au chiar mai mulţi oameni care se ocupă cu toate aceste chestiuni. Dacă un funcţionar care în acest moment lucrează la ITM ar primi legal câte cinci sute de mii (sau poate o sumă pentru fiecare angajat, nu contează) de la 30 de firme pentru a se duce el la firme şi să preia actele, să scrie cărţi de muncă şi să depună actele (el nu ar mai sta la cozi, s-ar duce direct la birou, direct la arhivă…), firmele ar fi mulţumite pentru că nu ar mai avea absolut nici o problemă cu ITM-ul pe bani mai puţini, statul ar fi şi el mulţumit că funcţionarii nu ar mai trebui plătiţi de la buget şi personalul ITM s-ar reduce simţitor. S-ar reduce, în mare parte, şi obiceiul angajării cu salariu minim şi “restul în mână”, pentru că inspectorul ITM se deplasează la firmă, ar putea să-ş prindă pe patron că merge cu falsuri în declararea salariilor, firmele nu mai au nici cum să-şi declare sedii fictive… ceea ce ajută şi fiscul în cazul în care are de recuperat ceva bani.
Nu este o invenţie a mea, este o chestiune care se gândeşte de mulţi ani, dar se tot amână.
Sunt foarte multe astfel de exemple care pot conduce la o îmbunătăţire a vieţii economice şi, totodată, şi la reducerea cheltuielilor bugetare.
Un alt tip de acţiune este mutarea unei părţi din serviciile oferite de stat în sectorul public. După cum ştiţi, în educaţie există şi sistemul de învăţământ la stat plătit… Se referă la nişte locuri suplimentare pentru cei care nu intră prin concurs (admişi). Acest lucru aduce autonomie financiară pentru universităţi. Acelaşi lucru se poate face şi pentru învăţământul preuniversitar. Dacă examenele de admitere prin licee şi şcoli generale V-VIII, s-ar face măcar la nivelul pe care “l-am prins” eu şi o parte din elevi ar fi cu taxă, cei care vor dori să urmeze un liceu mai bun, deşi nu au luat o notă bună la examen, îşi îndeplinesc obiectivul, taxa se duce înspre administrarea liceului sau şcolii generale, la achiziţii, la creşterea confortului şi calităţi actului educaţional, apare şi posibilitatea suplimentării veniturilor pentru a avea profesori buni şi mai bine plătiţi… Un sistem simplu care degrevează Bugetul de o parte din cheltuieli.
Sunt soluţii simple, aplicabile imediat, care se simt rapid în scăderea cheltuielilor bugetare.
Scăderea salariilor înseamnă, în primul rând, şi scăderea încasărilor bugetare, scăderea pensiilor înseamnă iarăşi scăderea încasărilor bugetare. Aceste soluţii nu sunt nici măcar legale, constituţionale, conform principiilor fundamentale de drept care sunt mai presus chiar şi decât Constituţia. Soluţiile pe care doreşte Guvernul să le ia, în forma despre care se vorbeşte despre ele, reprezintă disoluţia principiilor de guvernare ale unui stat de drept. Interpretarea aberantă a legilor şi Constituţiei (şi aici nu mă refer numai la acest caz şi nici numai la acest Guvern… în 20 de ani s-au tot scurs astfel de “evenimente” aberante) reprezintă, părerea mea, un lucru abominabil pe care politica îl face cu bună ştiinţă, ştiind că nu există nimeni care să-i tragă la răspundere şi să-i azvârle în penitenciare.
PS.
Am început imediat acest mesaj, între timp văd că aţi mai scris ceva…
27/05/2010 la 22:52
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Abia ce am început să citesc şi…
“conturează imaginea unei crize economice profunde, care poate pune în pericol stabilitatea economică a României şi, prin aceasta, ordinea publică şi siguranţa naţională.”
Dumneavoastră credeţi că domnul Boc cunoaşte, cât de cât, Constituţia?
Nu ştiu acă observaţi că repetă la nesfârşit, şi nu numai domnia sa, asumarea răspunderii în loc de angajarea răspunderii guvernului. Guvernul îşi asumă răspunderea prin semnătură, angajarea răspunderii se referă la modificarea Programului de Guvernare, asta ANGAJEAZĂ Guvernul. În acest caz se foloseşte termenul de siguranţă naţională în speranţa că nimeni nu observă că în constituţie se spune…
ARTICOLUL 53 – Restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati
(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.
(2) Restrangerea poate fi dispusa numai daca este necesara intr-o societate democratica. Masura trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o, sa fie aplicata in mod nediscriminatoriu si fara a aduce atingere existentei dreptului sau a libertatii.
Să vă explic care este diferenţa.
27/05/2010 la 22:55
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Legea nr. 51/1991 privind siguranta nationala a Romaniei
Art. 1.
Prin siguranta nationala a Romaniei se intelege starea de legalitate, de echilibru si de stabilitate sociala, economica si politica necesara existentei si dezvoltarii statului national roman, ca stat suveran, unitar, independent si indivizibil, mentinerii ordinii de drept, precum si climatului de exercitare neingradita a drepturilor, libertatilor si indatoririlor fundamentale ale cetatenilor, potrivit principiilor si normelor democratice statornicite prin Constitutie.
Art. 3.
Constituie amenintari la adresa sigurantei nationale a Romaniei urmatoarele:
a) planurile si actiunile care vizeaza suprimarea sau stirbirea suveranitatii, unitatii, independentei sau indivizibilitatii statului roman;
b) actiunile care au ca scop, direct sau indirect, provocarea de razboi contra tarii sau de razboi civil, inlesnirea ocupatiei militare straine, aservirea fata de o putere straina ori ajutarea unei puteri sau organizatii straine de a savirsi oricare din aceste fapte;
c) tradarea prin ajutarea inamicului;
d) actiunile armate sau orice alte actiuni violente care urmaresc slabirea puterii de stat;
e) spionajul, transmiterea secretelor de stat unei puteri sau organizatii straine ori agentilor acestora, procurarea ori detinerea ilegala de documente sau date secrete de stat, in vederea transmiterii lor unei puteri sau organizatii straine ori agentilor acestora sau in orice alt scop neautorizat de lege, precum si divulgarea secretelor de stat sau neglijenta in pastrarea acestora;
f) subminarea, sabotajul sau orice alte actiuni care au ca scop inlaturarea prin forta a institutiilor democratice ale statului ori care aduc atingere grava drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor romani sau pot aduce atingere capacitatii de aparare ori altor asemenea interese ale tarii, precum si actele de distrugere, degradare ori aducere in stare de neintrebuintare a structurilor necesare bunei desfasurari a vietii social-economice sau apararii nationale;
g) actiunile prin care se atenteaza la viata, integritatea fizica sau sanatatea persoanelor care indeplinesc functii importante in stat ori a reprezentantilor altor state sau ai organizatiilor internationale, a caror protectie trebuie sa fie asigurata pe timpul sederii in Romania, potrivit legii, tratatelor si conventiilor incheiate, precum si practicii internationale;
h) initierea, organizarea, savirsirea sau sprijinirea in orice mod a actiunilor totalitariste sau extremiste de sorginte comunista, fascista, legionara sau de orice alta natura, rasiste, antisemite, revizioniste, separatiste care pot pune in pericol sub orice forma unitatea si integritatea teritoriala a Romaniei, precum si incitarea la fapte ce pot periclita ordinea statului de drept;
i) actele teroriste, precum si initierea sau sprijinirea in orice mod a oricaror activitati al caror scop il constituie savirsirea de asemenea fapte;
j) atentatele contra unei colectivitati, savirsite prin orice mijloace;
k) sustragerea de armament, munitie, materii explozive sau radioactive, toxice sau biologice din unitatile autorizate sa le detina, contrabanda cu acestea, producerea, detinerea, instrainarea, transportul sau folosirea lor in alte conditii decit cele prevazute de lege, precum si portul de armament sau munitie, fara drept, daca prin acestea se pune in pericol siguranta nationala;
l) initierea sau constituirea de organizatii sau grupari ori aderarea sau sprijinirea sub orice forma a acestora, in scopul desfasurarii vreuneia din activitatile enumerate la lit. a) – k), precum si desfasurarea in secret de asemenea activitati de catre organizatii sau grupari constituite potrivit legii.
http://legislatie.resurse-pentru-democratie.org/51_1991.php
După cum vedeţi, stabilitatea economică se referă la acte de sabotare a economiei şi nu la scăderea PIB-ului sau la incapacitatea de plată.
27/05/2010 la 23:01
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
LEGEA SECURITĂŢII NAŢIONALE – PROPUNERE DE PROIECT –
O lege care este în parlament şi la care a făcut referire acum o lună (sau aşa ceva) chiar preşedintele Traian Băsescu (se referea că Parlamentul nu o adoptă).
ART. 1
(1) Prin securitate naţională se înţelege totalitatea politicilor formulate şi procesul de aplicare a acestora în scopul menţinerii integrităţii statului, a protecţiei populaţiei, a drepturilor cetăţenilor, a mediului înconjurător şi a asigurării stării de legalitate şi stabilitate prin utilizarea instrumentelor politice, economice, diplomatice cât şi militare.
(2) Securitatea naţională cuprinde două dimensiuni fundamentale: una internă şi cealaltă externă, internaţională. Securitatea internă se referă exclusiv la instituţiile implicate şi la politicile şi programele implementate de acestea în scopul unei administrări eficiente a stării de securitate pe plan intern. Securitatea externă integrează securitatea internă a cetăţenilor români în contextul internaţional.
(3) Securitatea naţională vizează următoarele elemente:
a) diplomaţia – pentru cooperarea între aliaţi şi izolarea ameninţărilor prin eforturi concertate. b) capacităţile economice, menite să consolideze cooperarea interstatală; c) menţinerea, pregătirea şi instruirea efectivelor militare la un nivel operaţional corespunzător cu statutul României de membru al Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord; d) implementarea politicilor de apărare civilă şi a măsurilor de pregătire pentru situaţii de urgenţă, cu un aport extins din partea cetăţenilor; e) asigurarea infrastructurii critice, ca vector al mobilităţii şi circulaţiei în sistemul naţional de securitate; f) utilizarea serviciilor de informaţii pentru detectarea, stoparea, sau evitarea ameninţărilor şi vulnerabilităţilor la adresa securităţii naţionale şi a spionajului cât şi pentru protecţia informaţiilor clasificate; g) Evitarea, stoparea şi diminuarea poluării pentru a asigura un mediu ambiant corespunzãtor şi pentru a evita apariţia unor evenimente climaterice extreme.
ART. 3 Constituie riscuri şi ameninţări la adresa securităţii naţionale următoarele situaţii: Punerea în pericol a securităţii naţionale prin:
(1) activităţi teroriste, susţinere de activităţi teroriste şi nedivulgarea, în mod deliberat, a unor informaţii care pot contribui la prevenirea unor atacuri teroriste;
(2) proliferarea armelor de distrugere în masă şi a vectorilor purtători precum şi a produselor cu dublă utilizare;
(3) traficul ilegal cu armament, muniţie, explozivi, produse speciale, droguri şi produse contrafăcute;
(4) criminalitatea transfrontalieră, migraţia ilegală, trafic de persoane şi acte de contrabandă;
(5) punerea în pericol a ordinii constituţionale prin: a) suprimarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţeanului şi restrângerea exerciţiului acestor drepturi în afara normelor constituţionale şi a celorlalte legi; b) acţiuni violente care subminează puterea de stat; c) spionajul împotriva României; d) constituirea de organizaţii şi susţinerea acestora, care desfăşoară acţiuni şi manifestări împotriva minorităţilor etnice, politice şi religioase sau care militează în favoarea acţiunilor rasiste, xenofobe, antisemite şi anarhice, inclusiv cele de factură revizionist – teritorială şi secesionist – separatistă;
6) punerea în pericol a securităţii informaţionale a cetăţeanului, a societăţii şi a statului român prin: a) lipsirea de informaţii de interes public absolut necesare realizării siguranţei cetăţeanului şi a societăţii româneşti în ansamblul său; b) alterarea conţinutului real al informaţiilor cu scopul vădit de a crea panică ori induce tensiuni ori conflicte sociale; c) operaţiuni de agresiune informaţională şi război informaţional cu scopul vădit de a crea conflicte sociale ori pentru destabilizarea statului; d) periclitarea stabilităţii şi securităţii infrastructurilor de comunicaţii şi a serviciilor de comunicaţii electronice şi tehnologiei informaţiei;
(7) punerea în pericol a securităţii informaţiilor clasificate;
(8) acţiuni concrete pentru subminarea economiei naţionale prin afectarea certă a activităţilor economice cu caracter strategic ori prin distrugerea infrastructurilor critice;
(9) atentatele la viaţa, sănătatea, integritatea ori libertatea persoanelor române sau străine care îndeplinesc funcţii de demnitate publică ori sunt personalităţi publice de notorietate şi prestigiu naţional sau internaţional; culegerea de informaţii şi desfăşurarea unor activităţi pregătitoare în scop de atentat;
(10) periclitarea capacităţii de apărare a ţării prin: a) elaborarea şi punerea în aplicare a unor strategii, intenţii, planuri generatoare de pericole care vizează apărarea naţională şi securitatea forţelor armate ale României, generate de acţiuni ale serviciilor adverse de informaţii, grupărilor sau organizaţiilor sau structurilor militare ostile, persoanelor, grupărilor sau organizaţiilor teroriste sau criminal; b) crearea unor dezechilibre strategice şi acumulări nejustificate şi ilegale de armament în zonele adiacente României sau ale aliaţilor săi; c) acţiuni ostile la adresa forţelor militare României şi ale aliaţilor săi în zone de operaţii în afara teritoriului României; d) scurgeri de informaţii cu caracter secret, documente referitoare la strategii militare, planuri, hărţi, amplasamente, manevre, efective, armamente;
(11) Provocarea, susţinerea, încurajarea şi refuzul nejustificat de a rezolva conflictele locale din vecinătatea României;
(l2) Periclitarea securităţii telecomunicaţiilor speciale prin: a) fapte sau atacuri de neutralizare, anihilare, blocare sau diminuare a funcţionalităţii şi fiabilităţii instalaţiilor, sistemelor tehnice de securitate şi protecţie aferente reţelelor şi capacităţilor tehnice de comunicaţie, a amplasamentelor în care acestea se regăsesc; b) penetrarea, întreruperea funcţionării şi distrugerea reţelelor de telecomunicaţii speciale, precum şi interceptarea comunicaţiilor în aceste reţele; c) pătrunderea fără drept în spectrul de frecvenţe radio cu utilizare guvernamentală şi interceptarea comunicaţiilor din acesta; d) afectarea capacităţii operaţionale a sistemului de comunicaţii speciale.
Citiţi această desfăşurare… Multe din cele incriminate sunt practicate chiar de Guvernul României.
Ordinea Publică se referă şi ea la altceva. Probleme de ordine publică sunt în Grecia, dar nici acolo nu sunt probleme atât de mari încât să se apeleze la acest articol.
27/05/2010 la 23:03
Bibliotecaru
Uitam să dau link-ul
http://www.gov.ro/upload/articles/58770/legea-securitatii-nationale.pdf
27/05/2010 la 23:20
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
abia ce m-am bucurat si eu de calificarea Romaniei in finala Eurovision si ma si nauciti cu 3 legi ample.Ma rog,pana sa citesc atent,v-as spune ca si eu consider invocarea art 53 un subterfugiu lipsit de substanta.Eu m-am limitat doar la a constata ca acest subterfugiu a mai fost folosit cu succes.Nu-mi aduc aminte ca la vremea respectiva cineva sa fi protestat public.Nici macar dl Ponta,care era ministru insarcinat cu relatia cu Parlamentul si care contrasemna probabil toate proiectele inaintate spre dezbatere Parlamentului.Este vorba,in fond,de superficialitatea si nesinceritatea unor politicieni.
27/05/2010 la 23:21
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Urmează nişte chestii pe care le tot spun pe bloguri de prin ianuarie anul trecut. Poate că sunt luate chiar cele ce le-am spus eu, că prea este exprimarea total lipsită de vocabular de specialist…
“- scutirea profitului investit în echipamente tehnologice (maşini,utilaje, instalaţii) utilizate în desfăşurarea activităţii de bază;”
Dacă poate explica cineva ce înseamnă “scutirea profitului investit în echipamente” ştie mult mai multă economie decât mine. Nu este vorba despre scutirea profitului, căci nu “scuteşte” nimeni firma de profitul ei (asta ar mai trebui, să ia statul profitul firmelor), ci de neimpozitarea profitului reinvestit. Asta cu activitatea de bază mai are un iz de specialist, dar trebuia spus mijloace de producţie şi se înţelegea foarte bine despre ce este vorba, fără a fi nevoie să defineşti cu exemple în paranteză, şi se acopereau toate cazurile, pentru a putea introduce şi o seră, un staul, o platformă betonată, un strung, un furnal… fiecare ce mijloace de producţie are. Evident că maşina directorului nu este mijloc de producţie. Echipamentele tehnologice nu reprezintă maşini utilaje instalaţi… dar să zicem că aici este o problemă de vocabular.
Domnule ingineru’sef,
Toate astea sunt făcute “pe picior”, fără nici un fel de strategie. Mă îndoiesc că PSD şi PNL au şi ei o strategie bine pusă la punct, cu o simulare economică, cu calculul exact al efortului bugetar, cu estimarea corectă a veniturilor, acolo unde este cazul. Problema este că planurile anti-criză au ajuns o chestiune de imagine şi nu ceva concret care să funcţioneze. Domnul Boc a început cu programul rabla şi tot cu el şi termină. Nu există nici un punct de vedere macro-economic, se vede că nimeni nu cunoaşte în guvern economia de tip macro. De altfel, după revoluţie am avut câţiva specialişti în macro-economie, “şcoliţi” de partidul comunist. După ce aceştia s-au dus, de ani de zile guvernul României nu a mai văzut specialişti în macro-economie, după părerea mea, nici măcar buni economişti.
Dacă eu, un banal inginer care nici măcar nu am avut o plăcere în orele de economie din liceu, care nu am nici un fel de pregătire în drept, găsesc atâtea lacune, dumneavoastră realizaţi câte lacune sunt de fapt?
27/05/2010 la 23:29
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Subterfugiu a fost fals şi atunci dar, pe de altă parte, nu a fost atât de ilegal.
Nu ştiam despre decizia respectivă a CCR, decizia 82/2009, dar am auzit astăzi vorbindu-se despre ea… Dacă consideraţi că este important, pot căuta decizia CCR, motivaţia CCR, pentru a construi o argumentaţie.
27/05/2010 la 23:35
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
nu stiu daca este relevant,dar observ ca sintagma constitutionala “securitate nationala”din art 53 nu se regaseste ca atare in legea 51/91 care se refera la “siguranta nationala”,ci doar in proiectul invocat de dvs si aflat in dezbatere in Parlament.Poate pe asta se si bazeaza subterfugiul…
27/05/2010 la 23:45
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Nici măcar.
Dacă există diferenţe evidente între securitate şi siguranţă, nici în înţelesul de securitate, nici în înţelesul de siguranţă, nu există sensul de lipsă de bani la buget. Oricum ar fi, tot o păcăleală este.
27/05/2010 la 23:54
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
atrageam si eu atentia aici pe blog,la discutia despre planul de masuri al PSD,ca aceste documente au devenit simple mijloace propagandistice.Sunt 110% de acord cu dvs:totul se face “pe picior”,fara viziune,ne scaldam intr-o mare de incompetenta si superficialitate.Poate de aceea sunt uneori tentat sa sustin planul de masuri anuntat de guvern.Mi-am pierdut de mult speranta ca cineva mai poate in Romania gandi limpede,competent,vizionar.Sunt ferm convins ca salvarea nu poate veni decat in context european.Nu astept minuni,planuri geniale,plesti.Deocamdata nu mai sunt bani si cea ce trebuie facut azi,nu maine,este stoparea hemoragiei.Daca asta este tot ce poate produce clasa politica romaneasca,faca-se si asa.
28/05/2010 la 00:11
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
haideti sa ne mai relaxam putin.Va propun piesa romaneasca de la Eurovision,o piesa,dupa parerea mea,excelenta.O mai fi viata si dupa criza asta economica nenorocita.
http://www.eurovision.tv/event/artistdetail?song=25273&event=1513
PS:piesa prezentata in concurs de Elvetia s-a intitulat “Il pleut de l’or”.O fi ploaie cu aur pe la ei pe acolo.dar parca prea ne sfideaza pe toti.Oricum,piesa in sine-o panarama.
28/05/2010 la 00:24
ingineru'sef
Bibliotecaru,
revin cu un link cu versiunea din concurs,la Oslo,nu cea de la selectia nationala.
http://www.tvr.ro/articol.php?id=82899&id_media=69574
28/05/2010 la 00:54
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Vreţi să mă provocaţi?
Schiller – DESIRE
Cold as ice you play with fire / And you hold on to desire
Play With Fire – Rolling Stones
got a bad desire I’m on fire
Fire – LMS
I’m burning up with desire …You never play with fire
Desire – Ozzy Osbourne
Same old desire …Burning like fire
Burning Like Fire – 2 Unlimited
you’re the one that i desire … hot, it burns like fire
Desire – Talla 2XLC
It’s the same old desire …Burning like fire
Desire – Polecat
With a red guitar on fire …Desire, desire
All I Want – Doro
Now I’m burning with fire …on burnt along with desire
For the Love of You – Earth, Wind & Fire
Pumping out heat, burning like fire …Yeah that’s my desire
PAULINA RUBIO – Fire (Sexy Dance)
I’m burning up with my desire – I wanna play with fire
Iaca mai cântă şi ai noştri rime fire/desire. Ce-i drept este în spiritul eternelor rime mare/soare. Melodia este banală, într-un stil disco mort, cuvinte de doi lei, interpretarea deloc reuşită, cel puţin din partea Paulei Seling cu o voce aflată în ultima vreme într-o cădere liberă (am fost admirator multă vreme al vocii domniei sale). Nu neg, dat fiind prostiile care câştigă an de an la Eurovision, s-ar putea ca melodia să aibă şansă,
Dacă nu mă înşeală memoria, în primii ani după revoluţia la Eurovision a participat Timpuri Noi…
Iată piesa, din ce în ce mai actuală:
E drept, prin anii 90 suna ceva mai modern ca sound… oricum…
28/05/2010 la 09:04
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
daca plasati piesa in asemenea companie,va inteleg reticentele.Din fericire pentru noi,concureaza cu piese de genul “Il pleut de l’or”.
28/05/2010 la 10:22
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Din “Il pleut de l’or” se poate face un imn al FMI…
Il pleut de l’or, ensemble partons pour faire le grand tour
Sous la voûte étoilée, les destins sont dorés
Il pleut de l’or, toute la nuit et jusqu’à l’aurore
28/05/2010 la 10:23
Bibliotecaru
E drept, în franceză sună mai bine ca în română…
28/05/2010 la 12:45
Intelectualul subţire
Grecia vs. Romania
Acest material nu-mi aparţine dar mi s-a părut interesant şi de aceea l-am postat . Poate vreti sa stiti cum stam.
Comparatii inutile
Grecia
Datoria publica (banii împrumutati de guvern prin emisiuni de obligatii) – 310 miliarde euro, adica 120% din PIB
Produsul intern brut – 257 miliarde euro în 2009
PIB per cap de locuitor – 22 815 euro în 2009
Procentul din PIB care se distribuie la 10% din populatie (indice de inechitate sociala) – 12%
Populatie sub limita de saracie – mai putin de 2%
Exporturi în 2009 – 14 miliarde euro
Importuri în 2009 – 45 miliarde euro
Datoria externa – 400 miliarde, care se adauga la datoria publica. Deci Grecia datoreaza în total 710 miliarde euro
Venituri la buget în 2009 – 80 miliarde euro
Cheltuieli în 2009 – 107 miliarde euro
Rezerve valutare – 2.6 miliarde euro
Romania
Datoria publica – 38 miliarde euro, adica 20% din PIB
Produsul intern brut – 186 miliarde euro în 2009
PIB per cap de locuitor – 8 691 euro în 2009
Procentul din PIB care se distribuie la 10% din populatie (indice de inechitate sociala) – 25%
Populatie sub limita de saracie – 25%
Exporturi în 2009 – 29 miliarde euro
Importuri în 2009 – 36 miliarde euro
Datoria externa – 74 miliarde, care se adauga la datoria publica. Deci Romania datoreaza în total 112 miliarde euro
Venituri la buget în 2009 – 38 miliarde euro
Cheltuieli în 2009 – 45.5 miliarde euro
Rezerve valutare – 32.3 miliarde euro
***
Acum, la o prima vedere, putem trage urmatoarele concluzii:
Grecia datoreaza în total cam de sapte ori mai mult decît datoreaza Romania. Si cu noul împrumut, cam de 8 ori mai mult. Avantaj Romania!
Romania a datorat în 2008 mai multi bani decît în 2009, dar si-a platit cam 10% din datorie anul trecut. Problema e ca dupa aia s-a împrumutat iar. În schimb Grecia n-a dat o letcaie înapoi de foarte mult timp. Avantaj Romania!
Grecia are exporturi anuale cifrate la o valoare de 50% din cît exporta Romania si asta le afecteaza drastic bugetul. Iar de aici se vede ca-s vai de curul lor cu industria. Avantaj Romania!
Grecia cheltuie într-un an cam cu 33% mai mult decât încaseaza la buget pe cînd Romania cheltuie cu 19% mai mult decît încaseaza. Avantaj Romania!
Grecia n-are rezerve valutare nici cît praful de pe toba, Romania având de 10 ori mai multi bani în tescherea, datorita politicii BNR. Avantaj Romania!
Bine, celelalte cifre nu-s în avantajul Romaniei: piata Greciei valoreaza mai mult, PIB per cap de locuitor e mai mare (nu uitati ca Grecia are de doua ori mai putini locuitori ca Romania, dar care produc de vreo trei ori mai mult ca noi), doar 2% din populatia Greciei traieste sub limita de saracie pe cînd în Romania situatia e groasa, sînt mult mai multi super-bogati în Romania decît în Grecia (deci inechitati sociale mai mari la noi), etc.
Dar dincolo de asta, Grecia are nevoie de foarte multi bani ca sa iasa din galeata, pe cînd Romania, cu toata ineptia politicienilor ei, e departe de faliment. Grecia are nevoie de 110 miliarde Euro în urmatorii trei ani (din care 45 miliarde numai anul asta) care se adauga la aia 710 miliarde de euro pe care-i deja datoreaza. Comparati cu cei 20 miliarde de la FMI luati de Romania. Parfum, nene! Tarile din zona Euro îi iau acum dobânda Greciei de 5% ceea ce e mult cînd te gândesti câtamai catralioanele datoreaza Grecia.
La valorile astea incredibile, mai bine vine Canada sau SUA, cumpara Grecia cu totul si o fac teritoriu canadian sau american (pentru curiosi, PIB-ul canadian este de 1 330 miliarde de euro, depozitele bancare si bursiere ale populatiei, companiilor si institutiilor ating astronomica suma de 1 100 de miliarde de euro, veniturile bugetare sînt de 500 miliarde euro anual si rezervele valutare pe la 350 miliarde, fiind a 5-a tara cea mai bogata din lume. Adica poate cumpara Romania mâine, cu banii jos. Problema Canadei e ca datoreaza la rândul ei un trilion – o mie de miliarde – la extern si la intern, LOL!).
Patru tari europene stau mai prost cu banii decât Romania: Portugalia, Spania, Irlanda si Italia. Datoria totala a acestor tari se ridica la fabuloasa suma de 2 619 miliarde euro. Înainte sa falimenteze Romania, falimenteaza alea patru. Asa ca mai încetisor cu panica, ok?
28/05/2010 la 12:48
Intelectualul subţire
Referitor la finalul comentariului de mai sus , pe undeva cred că are dreptate . Ne-am panicat aşa tare încât nimeni nu mişcă nimic , nimeni nu cumpără nimic , în ritmul ăsta totul se gripează .
28/05/2010 la 16:38
ingineru'sef
@Intelectualul subtire,
inteleg ca “mai incetisor cu panica”nu-ti apartine.Nu stiu altii cum sunt,dar drept este ca eu mi-s tare panicat.Cum n-am fost niciodata.Culmea este ca sunt panicat nu neaparat din cauza Romaniei,ci mai degraba din cauza Greciei.Si a Portugaliei,Spaniei,Irlandei,Italiei.Mai nou,stranuta si Germania,si perfidul Albion.Europa,batrana Europa,obisnuita cu traiul bun si vinul vechi,sta sa se prabuseasca.
28/05/2010 la 17:09
intelectualu'gdsist
@ intelectualul subtire
Comparatia tehnica facuta intre Grecia si Romania este foarte buna si edificatoare. Intr-adevar , de unde atata panica? Cui foloseste ,ma intreb? Eu cred ca ceea ce nu avem si face ca diferenta sa fie si mai mare, dar de data asta , avantaj Grecia, sunt niste administratori competenti. Sau politicieni competenti? Ca totdeauna, nu stiu de ce, dar le incurc…..Sau sa fie vorba de lipsa de curaj? Sa fie politicienii Romaniei atat de neincrezatori in propriul electorat?….
PS In rest, totul ok?
28/05/2010 la 17:46
Intelectualul subţire
intelectualu gdsist
Sunt în tratament , deocamdată nu sunt în formă . M-am uitat puţin la televizor , la un post pe care un bun prieten îl denumeşte “post antinaţional”, este vorba de “Realitatea”,şi mi-am stricat şi puţina bună dispoziţie pe care o mai aveam . Am văzut liderii de sindicat vorbind , ameninţând , perorând . L-am văzut pe unul dintre cei mai ” simpatici” şi longevivi dintre ei : Ion Rădoi . O să se sfârşească lumea şi-o să rămână numai ei , eterni , să-şi negocieze drepturile şi salariile . Ale lor , în primul rând .
E greu , greu tare …E prea mult pentru mine .
Mi-am găsit o altă ocupaţie , nu mai vreau să-i ascult , citesc cărţile din lecturi obligatorii . Am citit ” Ion” şi acum citesc …”Pădurea spânzuraţilor” . În mod normal o să urmeze şi ” Răscoala”.
28/05/2010 la 17:48
Intelectualul subţire
Ingineru şef
Un bun prieten a afirmat că posturile “Realitatea” şi “Antena 3″ ar fi ” posturi antinaţionale ” . Oare ce-a vrut să spună ?
28/05/2010 la 17:51
Intelectualul subţire
Bibliotecaru
Sunt dezamăgit . N-aveţi o vorbă bună , în desaga virtuală, pentru un suflet chinuit ?
28/05/2010 la 17:59
intelectualu'gdsist
@intelectualul subtire
Insanatosire grabnica, care-a fost problema? Mda, toti liderii de sindicat sunt foarte simpatici, eu am poze cu ei prin toata casa ….
Interesante lecturi, de criza, ca sa spun asa, ne intoarcem la spiritul clasic, nu?
In alta ordine de idei, pe la “an”, a reaparut aia, …aia…imi scapa numele, o veche prietena de a ta, cica are un “cadavru rasturnat ” prin curte.
Ai nevoie de “sfatul medicului”?
28/05/2010 la 18:07
Bibliotecaru
@ Intelectualul subţire
Am exact ce vă trebuie…
http://giconet.blogspot.com/2010/05/un-puric-pe-filosofi.html
28/05/2010 la 19:23
ingineru'sef
@Intelectualul subtire,
ce coincidenta!Si eu cred cam la fel.
28/05/2010 la 19:40
Intelectualul subtire
intelectualu gdsist
E ceva acut , o sa-mi treaca . Si eu am vrut sa te anunt . Cred ca ai inceput cu dreptul relatia cu …aia , imi scapa si mie numele . Nu e de mirare , are o slabiciune deosebita pentru V. Tismaneanu . Il cunosti , desigur …
28/05/2010 la 19:44
Intelectualul subtire
Bibliotecaru
Multumesc . Cum spuneam , prietenul la nevoie se cunoaste .
28/05/2010 la 20:16
ingineru'sef
@Intelectualul subtire,
departe de mine sa spun ca Intelectualu’ gedesist nu merita,in sine,o buna relatie cu…aia.Daca ar fi insa sa gasesti si ceva stimuli externi,eu m-as gandi nu atat la Tismaneanu,cat la…Sibilla.Spune-mi pe cine afuriseste Sibilla ca sa-ti spun pe cine apreciaza…aia.Bine,nu sustin ca asta e totul,dar poate fi o buna premisa pentru “inceputul unei frumoase prietenii”.
Oricum,daca-mi aduc bine aminte,a mai fost de-a lungul timpului o persoana de vita nobila care si-a mai adus aminte de …aia.
28/05/2010 la 20:27
intelectualu'gdsist
@intelectualul subtire
Inca de pe la inceputurile mele pe acolo, ne intelegeam bine, sau macar civilizat. Nu-mi doresc o “relatie” neaparat, ori e spontan si adevarat, ori nu e, sau poate fi de conjunctura. Oricum, in afara amprentei “feminine”, subiectiva si uneori cam partinica, e ok. Nu are obnubilarea si provincialismul (cu toate implicatiile bovarice si complexate ale provincialei, nu ca e din provincie) Sibillei. Plus ca uneori are postari informate si destul de inteligente. Ma mir ca n-a reactionat “partea adversa”. Mai las putin suspans si revin….
Desigur “il cunosc” din ce in ce mai bine pe VT, a inceput chiar sa-mi placa…
28/05/2010 la 20:38
intelectualu'gdsist
@ingineru sef
Daca nu ar fi fost la mijloc “confuzia”, nu cred ca as fi comunicat cu sibilla. Cel putin n-as fi deschis eu comunicarea. La prima postare chiar nu m-am prins ca ma confunda, chiar credeam ca mi se adreseaza. Apoi, a devenit amuzant.
28/05/2010 la 20:47
intelectualu'gdsist
@intelectualul subtire
Apropo, esti pe linked in?
28/05/2010 la 20:58
ingineru'sef
Intelectualu’gedesist,
stiu ca nu va doriti o relatie neaparat.Dealtfel,ca un vechi combatant in acea arena,acum retras,as spune ca o relatie cu persoana in cauza nu poate fi decat sufocanta,sub semnul tutelar al excesului,fie el de antipatie,fie de efuziuni sufletesti si apreciere.Oricum,o intelectuala rasata,autentica.Din cate inteleg,trece printr-o situatie personala grea,asta este poate si motivul pentru care “partea adversa”se abtine,deocamdata,de la atac.
29/05/2010 la 12:31
Intelectualul subţire
intelectualu gdsist
Nu sunt pe linked in , nici nu ştiu ce înseamnă şi am o strângere de inimă ori de câte ori aud de vreo reţea de socializare , de vreo nouă asociere virtuală , de second life şi altele de acelaşi gen . Mă mişc greu în spaţiul ăsta , poate şi din cauza firii mele mai puţin sociale , eu de fapt fiind un tip destul de necomunicativ . Te miră ? Ei , nu sunt tot timpul aşa , pentru cei care-mi sunt amici ( nu foarte mulţi ) sau care-mi sunt simpatici mai descopăr , nu pentru mult timp, şi latură plăcută a caracterului meu .
Pe tine te simt plin de energie , expansiv , ţi-ai propus să cucereşti lumea şi dacă ea nu vrea , cu atât mai rău pentru ea , ai avertizat-o . Sunt convins că eşti şi pe linked in , şi out , şi facebook şi …Apropo , câte ore are ziua pentru tine ?
29/05/2010 la 14:30
ingineru'sef
@Intelectualilor,
boemia voastra pe blogul AN s-a sfarsit.S-a-ntors sefa.Mai intai umple blogul cu zeci de postari diluviene,dupa care va trece pe rand,la fiecare,nota in catalog.
29/05/2010 la 15:37
intelectualu'gdsist
@ingineru’sef
Mda, ai dreptate, prin comparatia cu perioada in care a lipsit, blogul era mult mai divers si mai echilibrat. Are tendinta sa “confiste” si sa catalogheze imediat, feminin si definitiv , in fond superficial, pe oricine i se pare interesant ca “tinta”. Culmea este ca ii considera pe toti “potentiale tinte”. In unii arunca flori, in altii frisca, altora le da cu apa intre ochi iar in altii cu tocul in cap. De fapt, doamna este detinatoarea unor metode psihologice invatate probabil la scoala, pe care le aplica cam naiv si scolareste, fara finete si rafinament ,de intimidare si “haituire”. Totul e sa nu te lasi atras in micile ei capcane. De exemplu, cand afirmi ca daca tu crezi nu stiu ce, trebuie sa fii “debil mintal” , a doua oara, un interlocutor mai slab de inger, poate sa dea inapoi. E destul de stravezie, dar poate fi si simpatica. Cu mine, nu prea si-a gasit “subalternul”. Sa vedem daca vom reusi sa ramanem “neutri” si “amicali”. Poate, dar a la long, am intra sigur in conflict. Eu sunt diplomat, though….
29/05/2010 la 15:47
intelectualu'gdsist
@intelectualul subtire
Sincer, ma surprinzi! Sa fie oare pasagera afectiune , motivul unei efemere amaraciuni? Sper ca da! Eu sunt numai pe linked in.
Linked in este o retea de socializare mainly profesionala, interesanta, sobra, pe care poti gasi multi oameni interesanti. Important este sa nu te lasi “cuprins”, “invaluit” si sa-i acorzi importanta cuvenita. Dar nu e nici facebook si in nici un caz “mesagerie”. Este bun pentru stabilirea de contacte, cautare de resurse umane, cautare de oportunitati profesionale si incurajeaza o socializare serioasa si mai tehnica. Sigur, sunt un adept al touch-ului uman, cred mai mult in cunoasterea directa, dar linked in poate fi un element ajutator. Eu sunt foarte vorbaret si comunicativ, cam bagaret de felul meu, dar nu obraznic. Sunt gemeni ca zodie, deci….Oricum aveam impresia ca latura placuta a firii tale e dominanta, nu cred ca ma insel.
Lumea n-am cucerit-o inca, dar mai am timp…. glumesc desigur. Am si eu tristetile mele si greutati ca toti oamenii, dar overall sunt un optimist incurabil.
Ziua poate avea uneori si 48 de ore. Depinde cum o intinzi… Vrei sa afli?
29/05/2010 la 15:52
intelectualu'gdsist
@ingineru’sef
Ziceai ca ai scris pe blogul cu aia? De ce nu mai scrii? Ca ingineri sefi nu prea am intalnit acolo.
29/05/2010 la 17:30
Intelectualul subtire
intelectualu gdsist
Ca si noi , ingineru sef era acolo sub acoperire . A avut viata grea . Daca vrea o sa-ti povesteasca mai ales ca te-ai destainuit cu zodia …acum aveti mai multe puncte comune . Eu sunt un Capricorn ursuz si simpatic . Aia…e capricorn , ca si cealalta ce-o “simpatizeaza”.
Am intrat acolo pe blog si m-am sufocat . N-a venit bine si mi-a dat de treaba , sarcini precise . Am parca o strangere de inima . Mi-a placut “fisa psihologica” , ai incadrat-o excelent .
M-apuca rasul , parca suntem niste scolari care-si barfesc profesoara in alta clasa .
29/05/2010 la 17:55
Intelectualul subtire
Recitind acum cuvantul ” ursuz” , imi dau seama cat incerc sa fiu de modest , de plat . Dar sunt eu asta ? De fapt , in mod normal , ce mai tura vura , sunt fulminant ! Eu cand scriu , ucid hartia !
Fratilor , e de bine , mi-am revenit !! Tratamentul a avut defect…pardon , efect ! Cum era expresia inginere sef ? Sunt bun , foarte bun .
29/05/2010 la 17:55
Intelectualul subtire
Dar Bibliotecaru ce face ? Se uita la filme fara noi ?
29/05/2010 la 18:19
Bibliotecaru
Între timp m-am bucurat de ploaie…
29/05/2010 la 18:19
Bibliotecaru
La filme… încă mai am de văzut Dogville
29/05/2010 la 19:14
intelectualu'gdsist
@intelectualul subtire
Inteleg ca sub “ursuz” ar trebui sa citim “challenge-ing”, rebel ( fara cauza, sau cu?), sceptic si in permanenta cautare a adevarului? Daca da, ar fi si asta o definitie a intelectualului , deci ar justifica nick-ul.
Cat despre “profesoara”, mda, ce sa zic, stie sa manipuleze flatand si gadiland orgolii. Nu prea stie sa se certe, insa. Acum, nu-i putem spune asta direct, profesoarele trebuie sa-si faca numarul, nu? Dar putem sa-i punem intrebari complicate, nu? Sau chiar sa-i aratam lacunele, unde exista.
Ma bucur ca ti-ai revenit.
29/05/2010 la 19:29
Intelectualul subtire
Intelectualu gdsist
Bravo ! Stii sa citesti bine printre randuri !
Nu stie sa se certe ? Hm ! O sa urmaresc cu interes relatia dintre ” Balzac” si ” Balzac cu fusta “.
29/05/2010 la 20:00
ingineru'sef
@Intelectualu’gedesist,
am cutrerierat mult prin cea gradinita.Am intrat de pe pozitii ideologice antagoniste,care intre timp au devenit si mai antagoniste.A fost o provocare interesanta,sa poti face auzita o voce mereu critica,mereu exigenta,niciodata curtenitoare,sau conventionala cu gazda.In fond,ce putea fi mai incitant decat sa reusesti sa exprimi in casa virtuala a omului,civilizat insa,profunda antipatie?Intre timp,placerea nevinovata a jocului periculos a disparut,odata cu rabdarea.Au contat mult si cenzura tot mai grea,atmosfera proletcultista,senzatia de blog-instrument de manipulare grea.Paranteza:daca cineva-si inchipuie ca parerea lui chiar conteaza acolo,ca schimbul liber de idei,critica,dezbaterea chiar intereseaza pe proprietar,ca libertatea de opinie chiar functioneaza,ei bine,este naiv.Totul acolo este un experiment de laborator bine condus,unde o minte competenta dozeaza maiastru mixtul de pro,contra,libertate de opinie,indrazneala,contestare,idolatrie.Cand proportiile devin neconvenabile,corectiile sunt rapide si eficiente.Nu conteaza nici cat negru sub unghie nick-name-ul,calitatea scrisului,vechimea,prestigiul.Se exploateaza magistral pornirile narcisiste ale celor mai multi de pe acolo(Intelectualii de pe acest blog se exclud,fireste),dorinta de a se baga in seama,sau de a fi cititi si a evolua pe o scena cu multi spectatori,devenind astfel,volens-nolens,rotite intr-un mecanism ingenios de relansare a ambitiilor maladive ale unui politician sedus pe viata de mirajul puterii personale.Paranteza inchisa.
Mai nou,m-am reorientat.Prefer bloguri oneste,lipsite de gaze la stomac,respirabile.Prefer o conversatie decenta si tihnita jocului cu focul.O fi semn ca-mbatranesc,dar am inceput sa fiu mult mai exigent cand imi aleg partenerii de dialog.
PS Iti citesc cu interes postarile de la AN.
29/05/2010 la 21:28
Bibliotecaru
Ştie cineva de ce la ora 22:26, pe timp de ploaie, elicopterele mişună deasupra Bucureştilor?
29/05/2010 la 21:45
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
la noi,la Focsani,e liniste si pace…
29/05/2010 la 21:50
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
urmariti Eurovision,sau Dogville?
29/05/2010 la 22:10
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Nici una, nici alta…
Tocmai ce au mai trecut două elicoptere pe deasupra mea, sau poate este acelaşi care îmi dă târcoale… Sunt orele 23 trecute fix. Nu cumva a început revoluţia şi nu se spune la televizor?
29/05/2010 la 22:43
Intelectualul subţire
Bibliotecaru
Daţi-mi numerele lor de înmatriculare , vorbesc eu cu cine trebuie …Eu ştiu că vă au ăştia în baza de date , dar au întrecut limita . Acuma , ce vreţi , dacă luptaţi contra statului totalitar e normal să fiţi niţel supravegheat .
Oricum , ţineţi-ne la curent .
29/05/2010 la 23:25
Bibliotecaru
Hmmmm…
Mă luaţi peste picior?
Nici o problemă.
30/05/2010 la 12:52
intelectualu'gdsist
@ingineru’sef
Totusi, blogul despre care discutam, este destul de echilibrat. Nu stiu nici eu daca aparenta echilibrului este “studiata”, dar rapiditatea actualizarilor si “curajul” cu care sunt acceptate unele postari (inclusiv ale mele-unele), il face credibil. Iar posesorul blogului este un personaj deosebit, facand abstractie de orientarile politice, ceea ce s-a spus despre el si toate mizeriile care i s-au aruncat , nu sunt nici macar aproape de adevar. Intamplator stiu cateva lucruri si ingratitudinea fata de el a fost mare, mai ales din partea propriului partid.Sigur, nimeni nu este lipsit de defecte, dar stii cum se spune, in pomul uscat nu arunca nimeni cu pietre.
Sigur, ai dreptate, exista o politica “de blog”, dar sa stii ca fata de altele, parerile sunt macar discutate, sau primesc un raspuns, ceea ce e un punct in plus comparativ cu alte bloguri.Eu scriu pentru ca e unul din blogurile politice cele mai animate. Si pentru ca am gasit interlocutori simpatici. Si pentru ca ma amuza. Ai dreptate, blogul este facut nu din motive altruiste, sau din dorinta dezinteresata de a oferi altora “spatii virtuale de exprimare”, are si un scop precis, dar inerent ofera si valoare, altfel, nu ar servi scopului. Pana la urma, nu cred ca e de condamnat, nici un alt personaj politic nu e mai bun la capitolul “sete de putere”(vorbesc de “liga” asta).Ma bucur ca “urmaresti” ce scriu acolo. Varsta e o stare de spirit, depinde cat dorim a fi de tineri….
30/05/2010 la 12:57
intelectualu'gdsist
@intelectualul subtire
Balzac cu fusta a intrat deja in conflict cu unul din “prietenii” mei. Watch me!
Cu mine ii vine greu sa “trateze” de sus si superior, dar daca nu ar fi fost confundata si comparata cu mine (sau invers) fii sigur ca ar fi incercat, prin minimalizare sau contraziceri “temperamentale”, sa elimine un “concurent”.
Daca m-ar jigni sau contrazice vehement, e ca si cum s-ar contrazice “la oglinda”.
Eu citesc numai printre randuri, textele ma plictisesc.
30/05/2010 la 13:18
intelectualu'gdsist
@intelectualul subtire
M-a distrat comparatia “baciului” cu un peste curcubeu. Cred ca de acum inainte voi semna astfel. Cred ca si tu esti asimilat aceleiasi categorii.
O zi buna,
“Pestele curcubeu”- am ascendent zodiacal in Pesti.
30/05/2010 la 15:05
ingineru'sef
@Intelectualu’gedesist,
acum nu-ti inchipui ca sunt foarte batran.De fapt,am senzatia ca suntem cam aceeasi generatie.Sunt aproape leat cu Subtirelu’.Cat despre “credibilitate” si “curajul cu care sunt acceptate unele postari”,cred ca este vorba despre o usoara naivitate.Intr-o atmosfera preponderent encomiastica,putinii “eretici” sunt tolerati tocmai pentru a da impresia de “credibilitate” si “curaj”.Crede-ma,totul se reduce la statistica rece.In rest,ai dreptate.Pentru un spirit sprintar,locvace si superior,interactiunea cu “bancul de heringi”poate fi macar amuzanta daca nu captivanta.
30/05/2010 la 15:15
ingineru'sef
@Bibliotecarul,
a revenit linistea pe cerul capitalei?
30/05/2010 la 18:25
intelectualu'gdsist
@ingineru’sef
Mda, uneori ma banuiesc si eu de o usoara naivitate. Toti o avem, dar m-a surprins, placut, faptul ca nici o postare nu mi-a fost respinsa si uneori s-au actualizat atat de rapid incat am indoieli ca actualizarea a primit “girul” lui AN personal. Probabil exista si acolo niste reguli pentru “echipa AN” care-l insoteste. Oricum , nu am ajuns la o concluzie definitiva in legatura cu autentcitatea blogului respectiv.
Eu am 41, subtirelu’ nu s-a dezvaluit, a fost rezervat, probabil suntem cam aceeasi generatie.
Dar cat exista amuzament, voi fi pe acolo.
30/05/2010 la 18:42
Intelectualul subtire
intelectualu gdsist
Suntem de acelasi leat . Parca te cunosc de-o viata , aproape c-as fi pus pariu . Am o intuitie in fizic ceva de speriat . Pe mine baciul , pe blogul lui , m-a acuzat c-am fost punctul de sprijin cu care Arhimede ( adica voi , gasca vesela ) vreti sa rasturnati pamantul , adica ordinea si disciplina de pe blog .
Asta m-a bucurat dar sa nu uitam meritul veteranilor ce-au destelenit campul .
Astept cu interes confruntarea ta cu baciu . Eu am avut-o la vremea mea . Deocamdata suntem in armistitiu .
30/05/2010 la 18:43
Intelectualul subtire
Bibliotecaru
A fost o usoara gluma , nu-mi permit sa va iau peste picior .
30/05/2010 la 20:56
intelectualu'gdsist
@intelectualul subtire
Nu stiam de conflictul tau cu baciul, in ultimul timp a postat putin. Si are o exprimare si un stil care ma obosesc. Daca ii admira pe Paunescu sau mai ales pe Theodorescu (ca oameni politici), mi-e clar. Nu as dori un conflict neaparat, nu mi se pare interesant, dar vom vedea.
Da, si eu te “banuiam” de o varsta apropiata. Probabil a “potentat” complicitatea. Ai fost unul din personajele pe care-l urmaream cu placere inainte de a intra pe blog ca participant direct. Asa ca esti recunoscut ca “veteran”.”Banuiesc” de asemenea ca esti din Bucuresti.
Ordine si disciplina pe acel blog e demult istorie. Asa ca…. baciul viseaza frumos. D-na profesoara va trebui sa se poarte frumos si cu “eminentii” impertinenti, nu numai cu cei care au 10 la purtare.Iar posesorul, nu e deloc conform viziunii mioritice a baciului.
31/05/2010 la 06:33
Intelectualul subţire
Intelectualu gdsist
Văd că-l admiră şi pe Vadim Tudor şi asta m-a dat pe spate . Dar ce legatură are Vadim , un extremist în comportament , cu diplomatul şi binecrescutul Bibliotecaru , asta chiar mă depăşeşte .
Şi dac-aş fi un provincial , aş scădea în ochii tăi ?
31/05/2010 la 11:21
intelectualu'gdsist
@intelectualul subtire
Uitasem sa pomenesc de Vadim. Miorita isi pastreaza modernitatea pentru genul lui, dar incepe sa intre in conflict cu linked in si facebook, social democratia moderna presupune renuntarea la “miorite”, iar gazda stie sa se adapteze. Deja mi-a tras un toiag virtual peste coada de peste curcubeu. Dar e ca si cum ar da cu bata in balta. Ii voi raspunde.
Daca ai fi provincial, nici nu as mai vorbi cu tine…..Glumesc desigur. Prejudecatile de acest gen imi sunt complet straine.Eu sunt bucurestean prin adoptie, e drept, de 15 ani si cu ceva radacini pe aici, dar 25 de ani am fost “provincial”. Imi dai si un hint pentru eventuala provincie?
31/05/2010 la 12:40
Intelectualul subţire
Intelectualu gdsist
Esti prea inteligent ca să nu-ţi dai seama şi singur care e provincia . Te-aş jigni dacă nu te-aş lăsa să descoperi singur …nici nu e greu , dragul meu Watson.
Mda , văd că m-a atacat şi pe mine . Nepoliticos cioban . Se pare că n-are cei 7 meta-ani de-acasă .
Oricum , câteva zile nu ne auzim , ingineru sef e prietenul meu , asta în caz de ai chef de vorbă .
Vezi ce gazdă fină şi discretă avem ? Ne lasă să facem conversaţie la ea acasă fără să ne deranjeze niciun piculeţ . Mai lipsea să ne pună chiseaua cu dulceaţă pe masă şi un pahar cu apă rece . O să-i mulţumesc eu în numele nostru . Bibliotecaru , după cum vezi , e un munte de discreţie .
Apropo , ştii ce se întâmplă când dai cu bâta în baltă ? Te stropeşti singur .
31/05/2010 la 12:58
Intelectualul subţire
Bibliotecaru
O să lipsesc câteva zile de pe blog . Până mă întorc , v-aş da , cu permisiunea d-stră , o temă pe care să o studiaţi . M-ar interesa foarte mult punctul d-stră de vedere referitor la trecerea de la o conversaţie distantă , de persoană a II-a plural la o conversaţie mai caldă , de persoana a II-a singular . În ce condiţii se poate face , câţi ani ( poate decenii ! ) sunt necesari ? Este nevoie de un anumit IQ ? De vreo recomandare ?
Aş fi chiar puţin îndrăzneţ : presupunând că am toate calităţile necesare n-am putea arde etapele ? Să fie câteva luni ? De ce nu zile ? Ce-ar fi de exemplu când mă întorc să vă apelez cu un :” Ce mai faci , prietene ? Tot dezamăgit , tot ? ” Ei , acum chiar exagerez … Dar poate vă mai gândiţi la ce v-am spus .
31/05/2010 la 14:55
intelectualu'gdsist
@intelectualul subtire
Da, sa stii ca si eu m-am gandit sa-i multumesc gazdei, nu stiu de ce nu am facut-o, o scapare. Nu m-ar mira aparitia chiselei cu dulceata (de trandafiri) si a paharului aburit cu apa rece, ar fi in spiritul “provinciei”, nu-i asa? Oricum, intelegand ca voi sunteti “obisnuiti ai casei”, aducerea unui nou amic in curtea gazdei, este lipsit de impolitete. Multumim doamna, speram sa conversam in continuare si va invitam sa deveniti parte.Dealurile domoale si vinurile deosebite ale regiunii din care provii, imbie la o anume aplecare spre conversatie ce poate sa devina o apropiere. Eu m-am nascut si am crescut nu prea departe, “provincia” e aceeasi, dar mai la nord, undeva intr-un dulce targ…
Calatorie placuta iti doresc. Ciobanul cu “bata” este un nostalgic al unei epoci ce nu va reveni vreodata.
PS Contam pe discretia bibliotecarului.