Am fost cateva zile in vacanta si, cand am revenit acasa, la Focsani, a trebuit sa pun in ordine mai multe lucruri restante. Este motivul pentru care nu am mai scris de ceva vreme. Am facut turism ecumenic cu Andrei si cativa prieteni foarte apropiati. Am simtit nevoia sa ma decuplez, macar pentru o scurta perioada, de problemele de zi cu zi si sa-mi acord timp pentru suflet. Am redescoperit frumusetea traiului simplu, aproape de Dumnezeu, am facut drumetii, am gatit cu maicutele si am purtat lungi discutii cu Andrei; despre noi, despre lume, despre viata sau despre nimicurile care ii apropie pe oameni. Intre mine si baiatul meu s-a instalat acea intimitate care ii leaga pe prietenii adevarati. E mare acum si ma bucur sa constat ca sunt mai mult decat mama lui, sunt prietenul lui, confidentul lui si stalpul lui de rezistenta. Am fost in Valcea, la Sibiu, la Brasov si peste tot pe unde am trecut am vazut plaiuri minunate. Am constatat pentru a mia oara ca omul sfinteste locul. Acolo unde e harnicie este si belsug, unde nu – doar mizerie si saracie. Este august si poate unii dintre voi, prietenii mei de pe blog, ati fost deja in concediu. Va astept cu drag sa schimbam impresii. Iar pentru ceilalti, care se pregatesc sa plece, am un sfat sincer: duceti-va in tara, la munte, vizitati manastirile noastre, rezervatiile noastre naturale, bucurati-va de frumusetea cu care natura a harazit acest pamant!
PS. Citesc astazi in Monitorul de Vrancea ca “Aproape zece mii de oameni din localităţile de pe Valea Râmnicului dar şi din localităţile Dumbrăveni, Tâmboieşti şi Bordeşti se află în situaţia de a rămâne izolaţi din cauza stării deplorabile a drumului naţional Dumbrăveni-Dumitreşti-Jitia-Vintileasca.” Pentru ei am o veste buna. Drumul va fi reparat, lucrarile vor incepe in mai putin de o luna. M-am zbatut si am obtinut aprobarea proiectului, nu ca sa le inchid gura celor care spun ca asta e misiunea mea de senator si nu datoria lor de administratori (sa nu uitam ca drumul e judetean de fapt si ca Administratia Nationala l-a primit “cadou” de la Consiliul Judetean), ci ca sa le usurez viata oamenilor care au nevoie de acest drum.


86 comentarii
Feed-ul pentru comentariile acestui articol
12/08/2010 la 10:25
Intelectualul subţire
Neamţule , Neamţule ,
Ai văzut ce înseamnă o echipă unită şi o adresare cuviincioasă ? La cererea Grupului pentru un Dialog Decent , drumul de care vorbeşti va fi reparat . Ei , pentru asta nu-mi mai dai 5 lt de benzină ca să-mi mişc fundul până acolo , o să-mi dai 5 beri ca să-mi mişc fundul la o terasă .
12/08/2010 la 11:26
Bibliotecaru
M-am zbatut si am obtinut aprobarea proiectului
Eu sper că acest “m-am zbătut” nu înseamnă de fapt trafic de influenţă. Nu aş putea fi de acord cu aşa ceva.
12/08/2010 la 12:33
Intelectualul subţire
Curioasă dezbaterea aceluiaşi subiect şi aici , prima oară , şi în Monitorul de Vrancea , acum . Asta ar putea să însemne că domnii jurnalişti iau numele ziarului în serios şi ” monitorizează ” acest blog . Ei , am ajuns şi noi vedete ! Cred chiar că aş putea propune subiecte de discuţie . Ce-aţi spune de influenţa fazelor lunii asupra prepeliţelor ?
Dar nu , dacă d-na Plăcintă nu omoară într-un final prepeliţele să le mănânce în restaurantul dumneaei , dezbaterea nu va fi preluată de Monitor pentru că n-are potenţial jurnalistic, domle , n-are dramă , lipseşte monstru degrabă vărsătoriu de sânge vrâncenesc !
12/08/2010 la 12:41
Intelectualul subţire
Bibliotecaru
Mie îmi este neclar ce înseamnă trafic de influenţă .
Când eram la şcoală , la ora de practică , aveam în faţă o menghină , o pilă şi o bucată de fier pe care se presupunea că eu , elevul priceput la toate , ar fi trebuit s-o transform în ceva util ( nu mai ştiu , probabil un fel de tarod ). Bineînţeles că mintea nu-mi stătea la aşa ceva ( altfel aş fi avut acum nicknameul ” lăcătuşul priceput ” ) şi mă hlizeam cu colegii amânând momentul de începere a lucrării . Atunci venea meşterul pe la spate , îmi trăgea o palmă peste ceafă şi-mi spunea : “Ai în faţă tot ce-ţi trebuie , de ce nu te apuci de treabă , ce mai aştepţi ? ”
Atunci nu aveam nicio dilemă cu privire la gestul său , acum însă mă întreb dacă meşterul meu nu făcea cumva trafic de influenţă . Poate , poate , mă apuc odată de muncă .
12/08/2010 la 13:12
Bibliotecaru
@ Intelectualul subţire
De la un timp văd că toată lumea “face mişto” de mine, pe toate blogurile… Am început să obosesc.
Cu toate acestea am să aleg să nu mă enervez, ci să fiu civilizat, oferind şi un răspuns. Am să vă dau un exemplu de trafic de influenţă în înţelesul celor spus mai sus.
Să presupunem că un preşedinte doreşte un anumit premier… să spunem la întâmplare un nume… Tăriceanu.
Să resupunem că parlamentul are alte gânduri pentru poziţia de premier, să spunem alt nume la întâmplare… Năstase.
Să presupunem că preşedintele citeşte constituţia, o interpretează cumva într-un înţeles propriu şi spune parlamentarilor ceva de tipul…
Eu atât vă spun. Îl propun o dată pe Tăriceanu. Dacă îl respingeţi, eu îl mai propun o dată pe Tăriceanu. Dacă îl respingeţi vă dizolv să vă aleagă poporul iarăşi dacă mai aveţi bani de campanie electorală.
Mă rog, poate nu chiar cu vorbele acestea… dar pe acolo.
Ce concluzie avem aici. Deşi Parlamentul nu are un raport de subordonare în legătura sa cu Preşedintele, există totuşi un articol din Constituţie care permite preşedintelui să dizolve parlamentul în anumite circumstanţe (pentru a nu prelungi starea de indecizie la infinit). Preşedintele se poate folosi de acest articol constituţional, nu pentru că parlamentul nu-şi poate construi o majoritate, ci pentru a-şi impune voinţa, dincolo de orice principiu constituţional. Acest lucru reprezintă trafic de influenţă, pentru că preşedintele se foloseşte de poziţia sa publică pentru a-şi impune voinţa peste voinţa parlamentului.
Din punctul meu de vedere, când spun trafic de influenţă mă gândesc la a te folosi de funcţie sau poziţie pentru a construi presiuni într-o zonă în care funcţia nu are atribuţii.
Sigur, în înţeles juridic există un sens mai precis… Nu m-am referit însă la înţelesul juridic, caz în care aş fi adăugat imediat o referire la art. 257 din Codul penal.
12/08/2010 la 13:50
Intelectualul subţire
Bibliotecaru
Nici acum nu aţi înţeles că eu nu ” fac mişto ” de d-stră ? Vă respect prea mult pentru a ” face mişto ” . Iar vreţi să mă supăraţi ?
Ce-am spus eu acolo este o poveste cu …tâlc , aş vrea eu să cred , nu un mişto …Ce sunteţi aşa sensibil ?!
P.S. E posibil să mai fac o glumă din când în când dar o fac din simpatie . Dar asta de-acum nici măcar glumă nu a fost .
12/08/2010 la 14:24
Bibliotecaru
@ Intelectualul subţire
În acest caz, spuneţi mai pe larg care a fost tâlcul povestirii dumneavoastră…
12/08/2010 la 16:35
Neamtzu
E cale lunga de la promisiune pana la fapte. Astept sa vad cum va fi reparat. Se vor petici oare peticile care la randul lor au fost peticite de “n” ori? Se va turna asfaltul pe timp de ploaie in gropile pline cu apa cum s-a facut toamna trecuta?( Tot PDL-ul era la guvernare) Va ajunge o parte din asfalt prin curtile oamenilor pe rachiu de prune cum s-a mai intamplat si altadata? Cine oare ii supravegheaza pe cei care lucreaza? Cine receptioneaza lucrarile facute de mantuiala ce nu rezista nici trei luni? Cum ramane cu rabele de 40 de tone ce cara lemne pe acest drum cand exista restrictie la 10 tone? Cine ar trebui sa-i amendeze pe acei soferi de rabe ce strica drumul? Doamna Chiper de ce nu i-a masuri in acest sens? Daca va fi reparat ( sper ca se vor respecta tehnologiile si normele de calitate) ar trebui ca afaceristii cu masinile uriase incarcate sa aiba restrictie daca SDN vrea sa nu mai bage si la anul bani in drum.
Sper ca batrana mea dacie sa apuce sa mearga pe un drum bun. Doar sper…
12/08/2010 la 17:40
danb
Treaba asta cu “zbatutul” e intr-adevar interesanta si poate ar merita detaliata, adica sa ne explice doamna senator exact cum a procedat si in ce a constat problema de nu s-a facut drumul pana acum. Nu de alta dar poate ar dori si altii sa-si rezolve problemele si ar putea invata de la doamna senator cum pot sa faca acest lucru.
12/08/2010 la 17:51
romanasul
@Bibliotecaru
In ce presupuneti d-voastra exista, totusi, o dilema. Si in urma alegerilor urmatoare, daca distributia in urma votului va fi aceiasi va fi presedintele dispus sa demisioneze? Eu cred canu si va invoca problema cheltuielilor din partea statului.
12/08/2010 la 19:00
mihaela
In aceasta societate, cand timpul nu mai are nici o valoare si toti cautam numai confortul **** , cineva aminteste despre lucruri marunte care te fac sa iti amintesti ca inainte de toate esti om.Familia , apropierea de natura, de spiritualitate, prezentate atat de frumos si simplu…
Iar unii nu vad decat substratul politic in toate acestea!
12/08/2010 la 20:17
Bibliotecaru
@ romanasul
Vă rog să dezvoltaţi un pic… De ce ar trebui să demisioneze preşedintele? Aaaaa, după dizolvarea parlamentului.
Logica alegerilor parlamentare nu este “votez partidul X” şi nici “votez pe X că este un tip cool şi am încredere în el”. Dacă asta ar fi logica, democraţia nu ar exista în sistemul nostru Constituţional.
Logica alegerilor parlamentare este următoarea.
1. Candidaţii îşi prezintă în campania electorală toate proiectele pe care doresc să le propună în următorii 4 ani.
2. Cetăţenii votează candidatul care are cele mai multe proiecte pe care le doreşte depuse în parlament.
3. În urma alegerilor distribuţia proiectelor în Parlament este cvasi-egală cu distribuţia voinţei poporului asupra proiectelor propuse în campania electorală. Cu alte cuvinte dacă un proiect are mulţi susţinători printre cetăţeni, va avea mulţi susţinători în parlament, dacă are puţini susţinători printre cetăţeni, va avea puţini susţinători în parlament. Prin acest mod voinţa civică se traduce în voinţă politică şi actul democratic se împlineşte.
4. Premierul nu vine la Guvern să-şi aducă Programul de Guvernare de acasă, el trebuie să-şi realizeze Programul de Guvernare în colaborare cu parlamentarii, astfel încât să obţină un maxim de voturi în Parlament (ţinta nu este 50%+1, ci maximul)
5. Dacă premierul nu reuşeşte să facă acest lucru, dacă nu reuşeşte să facă un Program de Guvernare care să întrunească nevoile de proiect nici măcar pentru 50%+1, trebuie să vină alt candidat care poate.
6. Dacă premierul reuşeşte, înseamnă că majoritatea cetăţenilor va fi reprezentată în Programul de Guvernare.
7. Parlamentarii nu au de făcut altceva decât să depună proiectele în parlament, să le dezbate şi să le adopte… şi aici actul democratic se încheie. După cum vedeţi, nu există posibilitatea de a nu onora promisiunea electorală pentru că nimeni nu poate împiedica un parlamentar să depună o iniţiativă legislativă. Susţinerea iniţiativei în parlament va fi o funcţie a voinţei populare, deci un act democratic.
Preşedintele poate dizolva parlamentul numai în cazul în care este sigur că nu există o soluţie de acceptare a unui candidat (de fapt a Programului de Guvernare propus de acel candidat în negocierea sa cu parlamentarii). Repetarea alegerilor nu are legătură cu persoanele care candidează la Parlament, ci cu programele lor. În consecinţă, chiar dacă distribuţia persoanelor rămâne aceiaşi, distribuţia programelor trebui să întrunească o majoritate pentru a putea forma un program de Guvernare. Cu alte cuvinte, candidaţii trebuie să-şi adapteze proiectele de legi astfel încât să nu mai aibă o problemă în a construi o majoritate.
PS.
Puteţi observa cu uşurinţă că de fapt lucrurile nu decurg aşa. În mod evident este şi motivul pentru care în România democraţia este încă un ideal şi mult mai puţin o realitate palpabilă. Din păcate foarte puţin lume mai înţelege cum ar trebui să decurgă lucrurile şi de aceea democraţia chiar nu are nici o şansă.
Eu mai sus am descris cum ar trebui să decurgă actul democratic. Faptul că politica ignoră exprimarea democratică a poporului ar trebui să conducă la amendarea ei de către popor. Personal încă nu mi-am dat seama cum (în lipsa candidaţilor independenţi îndeajuns de mulţi şi capabili să-şi facă proiectele cunoscute), dar încă mai sper că politica se va reforma din proprie iniţiativă după regulile democratice.
12/08/2010 la 20:42
Intelectualul subţire
Mihaela , bine că ne mai temperezi . Prea suntem agitaţi cu politica asta .
12/08/2010 la 21:00
Intelectualul subţire
Nu vă mai bazaţi pe mine pentru vreo altă iniţiativă a societăţii civile de pe acest blog . Am acum un sentiment de vinovăţie când văd ce probleme au apărut pentru dna Plăcintă odată cu repararea acestui drum .
Mai că-mi vine să-i spun să facă demersurile necesare să anuleze această lucrare . O să se supere neamţul pe mine , off , nici nu ştiu ce să fac…
Şi totuşi nu înţeleg , dacă era în Programul pe 2010 , de ce atâtea discuţii ?
12/08/2010 la 21:17
orian
@ Mihaela
Si eu am fost in concediu. Dar in Vrancea. Am vazut niste locuri de mi-au taiat respiratia!!! Am cunoscut niste oameni buni, normali, corecti. Cred ca acest articol este despre sine, despre sinele fiecaruia dintre noi, atunci cand e relaxat si uita de incrancenare. Am intrat pe blogul asta din inertia gesturilor pe care le fac la serviuciu, in fiecare zi. Monitorizez. E jobul meu. Si m-am bucurat cand am citit despre oameni, despre oamenii care uitam ca suntem.
12/08/2010 la 21:27
Neamtzu
Politica este un mare R…. . Am vazut azi la sedinta consiliului local Dumitresti cum singurul consilier PDL a votat cot la cot cu PSD-ul si in calitate de presedinte de sedinta a lasat ca psd-istii sa-si impuna toate parerile si amendamentele chiar daca nu respectau regulamentul consiliului local si legea 215. Jalnic. Ar trebuisa nu mai aiba acces la functiile de consilieri cei care habar n-au de administratie publica si drept si nu stiu sa citeasca o lege.
Apropo. Am auzit ca maine ar veni Ministrul transporturilor Berceanu pe valea ramnicului… Sper sa nu-si rupa vreo planetara…
12/08/2010 la 21:32
Bibliotecaru
@ Intelectualul subţire
Motivul pentru care am făcut acea postare de la început (12/08/2010 la 11:26) este banal şi nu are legătură cu doamna Plăcintă decât în aparenţă.
Problema în România este tocmai că lucrurile nu se mişcă instituţional decât prin intervenţie. Acest lucru, moştenit de acum 20 de ani, face lucrurile să se gripeze la cel mai mic semn.
Iată de ce avem un preşedinte care vrea să fie premier, avem un premier care vrea să legifereze şi se foloseşte de OUG-uri, avem un Parlament care se bagă peste măsurile specifice de Guvernare, măreşte salarii, măreşte pensii… Cei aflaţi în subordine preiau fiecare acest haos şi îl conduc spre desăvârşire. Mai mult, în România toată lumea se pricepe la ceea ce fac ceilalţi, nu ştiu dacă aţi observat acest lucru.
Stimate domn,
Mi se pare un non sens ca lumea politică să gândească astfel. Fiecare ar trebui să transpire în zona în care îşi asume răspunderea. Dacă nu transpiră, dacă este nevoie de intervenţie, înseamnă că nu este un om potrivit şi trebuie eliminat din sistem.
Eu nu găsesc o problemă în faptul că doamnă Plăcintă a dat nişte şuturi în derriere pentru a produce un pas înainte (şi probabil va mai fi nevoie de ceva şuturi până la finalizarea proiectului). Nu cred că este o problemă pentru că ştiu că aşa funcţionează lucrurile în România. Eu găsesc o problemă în faptul că lucrurile nu se mişcă fără şutul unei doamne senator. De ce este nevoie de aceste intervenţii pentru ca lucrurile să se pună în mişcare? De ce nu-şi fac oamenii treaba pe care sunt puşi să o facă?
12/08/2010 la 22:11
romanasul
@Bibliotecaru
Ne aratati in postarea anterioara cum ar functiona traficul de influenta in relatia Presedinte-Parlament. iar eu aratam ca un sef se stat, vorbim de cel roman, nu trebuie sa ignore voita poporului. Facind acest lucru in mod deliberat nu poate decit sa nesocoteasca electoratul, incalcid art. 80 din Constitutie si, logic, ar trebui sa-si dea demisia. Alegerea Presedintelui se face o data la 5 ani pe cind a Parlamentului odata la 4 ani, dar asta nu inseamna ca seful statului poate dizolva Parlamentul pina cind alesii vor accepta un prim-ministru dorit numai de acesta. Din pacate Romania ultimilor ani se confrunta cu aceasta instabilitate politica datorata, in principal, de incapacitatea presedintelui de a intelege rolul sau.
Eu privesc Programele de guvernare cu mult scepticism, si asta din cauza nerealizarii acestora. Aveti dreptate, fiecare candidat vine in fata electoratului cu un proiect, insa ma tem ca alegatorii nu cunosc aceste proiecte si voteaza dupa alte criterii: partid, oratorie, influenta si, de ce nu, pomeni (nu daruri). Daca proiectul lui va fi inclus in Programul de guvernare ar trebui si realizat, insa foarte multe dintre ele zac cu anii in sertar.
12/08/2010 la 22:43
romanasul
@Intelectualul subtire
Credeti ca daca sefa SDN Vrancea Lucica Chiper, consilier municipal PDL, era de la alt partid s-ar mai fi zbatut dna senator sa-l aduca pe Berceanu sa masoare gropile de pe Valea Ramnicului? Pentru mine, aceasta zona este minunata si-mi place sa o vizitez orideciteori am ocazia si sa ma opresc si la Cimitirul nemtesc sa-mi aduc aminte de lectia de istorie predata de Neamtzu pe acest blog.
12/08/2010 la 22:56
Bibliotecaru
@ romanasul
Deschideţi diferite probleme interesante.
Preşedintele a ales să înţeleagă Constituţia României într-un mod mult mai apropiat de Constituţia Franţei.
Diferenţele instituţionale sunt însă importante. În timp ce la noi Parlamentul este depozitarul voinţei poporului, la francezi depozitarul este preşedintele. De aici confuzia creată. Tot ce face domnul Băsescu greşit în România este în concordanţă cu Constituţia Franceză dar nu cu cea Română. Franţa are acest model de preşedinte jucător, în Franţa numirea premierului este un act de guvernare. În Franţa premierul începe să funcţioneze fără acceptul Parlamentului (acesta trebuie să-l respingă printr-o moţiune de cenzură) şi practic premierul trebuie să urmeze indicaţiile preşedintelui.
Problema nominalizării premierului apare la nivel de interpretare a legii. Motivul pentru care preşedintele nominalizează premierul şi nu o face direct parlamentul este ca să nu existe riscul ca fiecare partid să ţină cu dinţii de candidatul său şi astfel să se prelungească o stare de tranziţie politică la infinit. Din acelaşi motiv preşedintele are la îndemână şi instrumentul dizolvării parlamentului. Este un lucru care nu prea se conştientizează în România, anume că interpretarea oficială a legii are aceiaşi putere ca însăşi legea. Numai că în timp ce Parlamentul este prima şi cea mai importantă instituţie care poate face o interpretare oficială (adică are interpretarea cea mai puternică, peste care nu poate trece nimeni), interpretarea preşedintelui este neoficială, adică nu poate avea efecte juridice. Cu alte cuvinte, preşedintele nu poate impune parlamentului interpretarea sa, “învăţând” parlamentul “cum e treaba cu Constituţia”. Din păcate România este într-un continuu blocaj constituţional. Nimeni nu cercetează cum ar trebui să fie, de unde pleacă principiile de drept, toţi se mărginesc în a le învăţa generaţie după generaţie, fără să mai ştie de unde izvorăsc. Astfel, în timp ce toţi juriştii ştiu că există un principiu al dreptului câştigat, întrebaţi unde scrie că cei de la Guvern nu pot scădea salariile, nu au ştiut să dea un răspuns clar, deşi doctrina juridică stipulează foarte clar că salariile nu pot scădea. Până acum, acest principiu al dreptului câştigat a fost o chestiune de bun simţ şi nu a fost studiată de nimeni pentru a vedea de unde s-a născut acest principiu pentru că nimeni nu l-a contestat. Cu atât mai mult nimeni nu a studiat cum se regăseşte el în lege. Se cunoştea principiul şi el se aplica de sute de ani. Iată însă, o dată contestat, s-a născut o problemă. Domnul premier Boc, ca să scape de problemă s-a dus la art. 53, deja celebru acum… deşi condiţiile de acolo nu prea erau îndeplinite (se refereau la cu totul altceva).
Faptul că românii nu votează proiecte legislative este dublat de faptul că nici candidaţii pentru Parlament nu prezintă niciodată proiecte legislative aduse în forma de depunere în parlament.
România nu a funcţionat niciodată cu adevărat democratic. Din păcate nu văd nici un semn că cineva ar dori ca această funcţionare democratică să se întâmple. De ce? Pentru că politica şi-ar pierde astfel autoritatea şi ar deveni o simplă furnizoare de funcţionari ai statului.
12/08/2010 la 23:18
romanasul
Ne spune dna Placinta cit de incarcata de energie spirituala si ce aproape la simtit pe Dumnezeu in aceste vizite ecumenice. Intradevar este relaxant si te incarci cu multa energie pozitiva, dar fara a supara pe nimeni, a discutat dna Placinta cu fetele bisericesti despre introducerea obligatorie de la 01.01.2011 a cartii de identitate cu cip? Mai are romanul vreo sansa la libertate? Probabil ca nu. Sa-i readuc aminte dnei senator, si nu numai dinse, cuvintele parintelui Arsenie Papacioc: “Nu mi-e teama. Stiu ca le sint adversar. Cu o moarte suntem toti datori! Dar una-i ortodox sa mori sau ecumenist vindut.”
13/08/2010 la 00:46
romanasul
@Bibliotecaru
Ma supuneti la un chin: de a intelege democratia romaneasca.
Daca as lua-o etimologic in sensul strict al cuvintului democratie, tradus mai pe inteles puterea poporului, conducerea poporului de catre popor, m-as duce la ce a insemnat aceasta in Grecia antica. Idei precum cea de democratie, de majoritate, de vot si vot secret, de retribuire a functiilor si de referendum, care stau la baza democratiilor contemporane si de a caror utilitate nimeni nu se indoieste, au fost recuperate din lumea greaca. Intrebarea care se pune in acest moment: sint oare acestea singurele elemente demne de recuperat si de adaptat la o noua realitate? In sensul celor spuse aici as inclina sa ma indoiesc ca in zilele noastre se mai pastreaza aceste reguli desi utilitatea lor nu a fost nicidata contestata. De ce nu ar fi valabila si astazi rigurozitatea asupra competentelor si moralitatilor membrilor Prlamentului, stimularea si cultivarea spiritului civic prin obligativitatea participarii la vot si prin asumarea raspunderii pentru buna indeplinire a unei activitati publice, tragerea la sorti a functiilor dintr-un grup mai mare de oameni bine pregatiti si astfel ar asigura o mai buna respectare a principiului democratic referitor la egalitatea sanselor. Din nefericire, la cum este perceputa democratia in Romania, si nu numai, aceste reguli nu sint decit un deziderat fara nicio sansa de a deveni realitate, chiar daca sintem preocupati sa ne uitam in trecut ca sa gasim solutii pentru viitor.
13/08/2010 la 01:06
Bibliotecaru
@ romanasul
Şi cât de simplă este democraţia! Sunt două principii ce trebuiesc respectate.
1. Toţi iau decizii în stabilirea principiilor care ne guvernează
2. Toţi sunt egali în faţa principiilor stabilite democratic.
Din păcate lucrurile simple se complică atunci când cineva doreşte mai mult pentru sine şi se încăpăţânează să nu fie one of us…
Şi eu am luptat împotriva CIP-urilor. În maxim 10 ani ne vor cataloga ca pe vite în staul… este degradant.
Încât nimeni să nu poată cumpăra sau vinde, decât numai cel ce are semnul, adică numele fiarei, sau numărul numelui fiarei.
13/08/2010 la 05:54
intelectualu'gdsist
@ romanasul
As fi foarte interesat sa-mi spuneti de ce credeti ca ecumenismul este o forma de vanzare. Si de vanzare a cui, a sinelui, a patriei, a bisericii nationale, a stramosilor? Multumesc.
13/08/2010 la 10:45
ingineru'sef
Eu sunt probabil pierdut…Vineri,13 august,tocmai ce urmeaza sa-mi ridic noul pasaport biometric.Acum,nu c-as ignora complet discutiile cu inciparea,numarul fiarei si alte alea.Admit insa ca a prevalat pragmatismul:pasapoartele normale,pe rit vechi,au valabilitate de doar 1 an,in timp ce pasapoartele incipate 5 ani.In plus,daca emigrez luna viitoare in America?Aia vor cod de bare,amprente,culoarea irisului…
13/08/2010 la 10:58
Bibliotecaru
Da. Şi eu am tot încercat să dau un link… fără succes însă. Probabil vineri 13.
13/08/2010 la 13:12
Intelectualul subţire
@ Orion
Ce locuri din Vrancea care ţi-au tăiat respiraţia ai văzut ?
Aş mai fi avut o întrebare despre monitorizare dar mi-e frică s-o pun …
13/08/2010 la 13:17
Intelectualul subţire
Scuze Orian , te-am botezat fără să vreau .
13/08/2010 la 21:08
orian
Exista o modalitate mai pragmatica de a-ti cere scuze: mielul de Pasti. (nu stiu cu emoticoanele, dar aici rad). Am fost la Cheile Tisitei. La Lepsa. Mi-a parut sincer rau ca nu am adormit la iesirea din Focsani, pentru a ma trezi direct cu muntele in cap. Am stat la o pensiune foarte ok, mancare excelenta si gazde cu diplomatia turismului. Mi-a parut rau doar ca nu am putut ramane decat 3 zile. Dar voi reveni.
13/08/2010 la 13:16
Intelectualul subţire
@ Neamţule ,
Pe cine păcăleşti tu ? Să nu-mi spui mie intelectualul subţire dacă tu nu vrei ca Berceanu să-şi rupă planetara . Nasol e că-i maşina statului aşa că tot noi plătim . Ehee , dacă venea cu maşina lui …
Până la urmă , dacă-ţi face drumul , cred c-ai fi dispus să-l ierţi , te-ai mulţumi şi cu o jantă deformată …
13/08/2010 la 13:31
Intelectualul subţire
@ românaşul
Observ cu mare satisfacţie că de la o postare la alta eşti din ce în ce mai bun , lucru remarcat şi de Bibliotecaru . Există o distanţa uriaşă între prima postare şi comentariile tale de la acest post , fapt care nu poate decât să mă bucure ca participant la acest blog . Nu ştiu cărui motiv se datorează schimbarea , poate că erai prea nervos la prima postare , poate că a început să-ţi placă compania noastră , poate scrisul meu te inspiră …
Un început de îngrijorare am , mi-e frică să nu devii mai bun chiar şi decât mine . E o glumă , desigur , ştii şi tu că nu-i posibil (glumă !) .
P.S. Ce se poate vizita în zonă ? Există vreo pensiune ?
13/08/2010 la 13:39
Intelectualul subţire
@ Bibliotecaru
Am lucruri mai importante de aflat decât cipuri , politică şi căderea economiei , oricum , în domeniile astea am şi eu un cuvânt greu de spus . Există însă ceva ce mă depăşeşte , nu am expertiza necesară . Sunt exasperat , nu mai am pe cine să întreb . Aşadar îmi răspundeţi sau nu , mă ajutaţi sau nu ?
Upss , era să uit întrebarea de atâta stress : cum pot să am acces şi eu la emoticoanelea alea atunci când scriu pe blog ? M-am săturat să tot scriu ” glumă ” …Ingineru şef scrie ” emoticon de râs “…Ce să mai , ne facem amândoi de râs …
Vă rog , ajutaţi-ne ! Ia uite , iar trebuie să scriu , nu e o glumă !
13/08/2010 la 13:45
Intelectualul subţire
Vineri 13 !?
Mă băgaţi în boale ! Păi asta e ultima mea zi de muncă , îmi iau şi eu un foarte scurt concediu . E periculos că a picat vineri 13 chiar aşa ? Să renunţ la concediu ? Rog persoanele care se pricep să-mi dea de ştire cât mai repede ce trebuie făcut în această situaţie ..
13/08/2010 la 14:15
Bibliotecaru
Aici sunt trecute modul de formare a unui emoticon.
http://j-walkblog.com/index.php?/weblog/posts/emoticons/
Nu toate sunt active peste tot.
Cele mai des folosite sunt:
: ) pentru

: ( pentru
: D pentru
evident, fără spaţiu între ele.
13/08/2010 la 14:17
Bibliotecaru
În general, chiar dacă nu apare semnul grafic, se înţelege şi din succesiunea de caractere…
>:D<
13/08/2010 la 15:58
Neamtzu
Nu cred ca va fi facut drumul. Cel mult vor fi peticite peticele si peste 3 luni vor fi iar cratere. Drmu asta necesita covor asfaltic in doua straturi de la cap la coada. plus ceva lucrari de structura. Pana acum Berceanu n-a ajuns pe aici asa ca se vede ce mult ii pasa de drumul asta.
13/08/2010 la 16:38
ingineru'sef
Caldura mare…Pe o vreme sa-ti fiarba creierii-n cutia craniana,ocupati cu ce-a mai zis presedintele la radio,cu Olguta-spaima-internetului,cu repararea drumurilor vrancene,cu impozitarea manelistilor,cu razboiul fratricid Ponta-Geoana si cu atatea altele,pierdem din vedere,iata,esentialul:
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-7687359-rectificare-bugetara-deficitul-creste-1-9-miliarde-lei-cele-mai-mari-sume-transferate-catre-pensii-asigurari-sociale.htm
Asadar,prieteni,dupa cum rezulta din material,cca 1 miliard euro din bugetul de stat pleaca catre pensii,alocatii,ajutoare sociale,etc.Ceea ce inseamna ca sistemul de pensii si protectie sociala din Romania a mai adancit gaura initiala cu inca o gaurica de 1 miliard euro in doar jumatate de an.Are sens sa spun aici ca este antieconomic?Sa ma revolt?Are sens sa spun ca m-am saturat sa dau bani la stat,bani munciti greu,al naibii de greu,pentru pensii?Ma crede cineva cand spun ca vreau strazi,spitale,scoli,terenuri de sport,diguri,romani trimisi in spatiu,fie si asta,dar nu mai suport ca parte din impozitele platite de firma mea sa ia calea abisala a pensiilor?
Probabil ca nu are niciun sens.Se vor gasi voci care vor grai maiastru despre teoria dreptului castigat,contractul stat-pensionar,Constitutie,multi vor argumenta laborios,tenace chiar.
Intre timp,prieteni,ascultand teorii savante despre Romania sociala,un alt miliard de euro tocmai ce ne-a zbughit-o de sub nas.
13/08/2010 la 17:22
Neamtzu
Stai sa vezi pomenile electorale din 2012. Ajutoarele sociale ca, de, de aici vin voturile
13/08/2010 la 18:51
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
“Gaura bugetară” are un motiv banal. Scăzând salariile bugetarilor cu 25%, implicit au scăzut şi contribuţiile acestora la fondul de pensii şi alte asigurări sociale cu 25%, implicit vor scădea şi contribuţiile acestora către Fondul de sănătate… acolo este alt deficit care se traduce prin co-plată, prin scăderea plăţilor către medicamentele compensate…
Dacă domnul Boc, sau cine a stabilit această măsură savantă, s-a încăpăţânat să scadă salariile în loc să crească impozitul sau să aştepte valul de inflaţie… cine e de vină? Eu, care i-am avertizat că aşa va fi, cu siguranţă că nu sunt vinovat.
Cea mai tare poantă este că cineva pare să se laude cu creştere economică pe trimestrul I sau II, că nu am înţeles prea bine…
Scazi veniturile, creşti TVA-ul… şi spui că ai creştere economică… Ce timpuri am ajuns, stimaţi colegi de dialog!
Eu am preconizat, când se făceau discuţii pentru bugetul pe 2010 o creştere economică negativă de -12% Încep să cred că am fost optimist.
13/08/2010 la 19:44
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
bineinteles,explicatia este banala,au scazut si contributiile la bugetul asigurarilor sociale.Dar miliardul de euro,tot dus este!Eu voi ramane consecvent in neconstitutionalitatea mea amarata:scaderile de salarii trebuiau acompaniate cu scaderi de pensii,nu cu cresterea tva!Scade sursa de alimentare a fondului de pensii,scade si pensia!
Acest talmes balmes economic,pe langa de acum traditionala subtirime profesioanala a elitelor conducatoare ale Romaniei post-decembriste,
este efectul amestecului toxic al Curtii Constitutionale in chestiuni de politica economica.Macar daca ar fi fost consecventi cu propriile argumente si ar fi declarat neconstitutionale si scaderile salariale in bloc,atunci s-ar fi evitat dezechilibre de tipul “scade contributia-nu scade pensia”.Senzatia mea este ca nu intuim inca exact tavalugul consecintelor nefaste ale deciziei CC in privinta pensiilor.Raul ne pandeste cu rabdare in viitor…
13/08/2010 la 19:52
Intelectualul subţire
13/08/2010 la 19:53
Intelectualul subţire
: D
13/08/2010 la 19:54
Intelectualul subţire
13/08/2010 la 20:04
ingineru'sef
13/08/2010 la 20:05
Intelectualul subţire
Sunt deştept , sunt deştept …
Bibliotecaru
)
Ce elevi silitori suntem …Dacă ar fi toţi ca noi , ar dudui economia ţării .
13/08/2010 la 20:05
ingineru'sef
Multumesc,Bibliotecaru!Raman dator.:D
13/08/2010 la 20:07
ingineru'sef
13/08/2010 la 20:09
ingineru'sef
@Intelectualul subtire,
atentie la mine!Iti dedic
13/08/2010 la 20:12
ingineru'sef
@Intelectualul subtire,
m-am prins,nu trebuie sa ai alte semne de punctuatie inainte de emoticon.Il bulversezi de cap.
13/08/2010 la 20:17
ingineru'sef
@Intelectualul subtire,
am jucarie noua.Iti doresc concediu placut.Atentie la pragul critic al indicelui de confort temperatura apei marii/temperatura berii ingurgitate
13/08/2010 la 20:38
Intelectualul subţire
Ingineru şef
13/08/2010 la 21:54
neamtzu
:p
13/08/2010 la 21:55
neamtzu
. :p
13/08/2010 la 21:55
neamtzu
.:p
13/08/2010 la 22:03
Bibliotecaru
Cum spuneam… nu toate merg peste tot. În unele locuri nu merg niciunele.
Dar cine foloseşte messengerul în mod regulat interpretează corect semnele şi fără grafică.
14/08/2010 la 01:11
danb
@ Ingineru Sef
Dom Inginer nu te mai lega de pensii aducand false argumente economice pt. ca risti sa te faci de ras.
Pensiile nu au nici o legatura juridica cu salariile. Pensiile sunt un contract inchis in care o parte, pensionarii, si-a achitat obligatiile si acum urmeaza sa-si achite si partea cealalta, statul, obligatiile lui. Pensionarii nu mai au nici o posibilitatea sa-si negocieze contributiile la fondul de pensii pt. ca deja le-au achitat.
Salariile sunt cu totul altceva, cui nu-i convine poate sa plece, e un contract in derulare in care fiecare poate sa-si renegocieze pozitia.
14/08/2010 la 08:41
ingineru'sef
@danb,
Dom danb,nu te mai lega de lucruri pe care nu le intelegi,ca risti sa te faci de ras.Te-ai mai facut tu de ras,n-ar fi prima data,eu tot incerc sa te conving sa nu te mai bagi ca musca-n lapte,mai ales cand nu citesti atent ce am scris eu de fapt.
Ei,ce zici,trage are in piept,regleaza-ti respiratia si mai citeste o data ce am scris eu.Hai ca nu-i greu.Ai reusit?
Buun.Acum spune-mi ce “false argumente economice” am adus?Am spus doar ca exact pe aceeasi argumentatie folosita la pensii,a dreptului castigat,CC putea sa refuze si taierea salariilor.Am mai spus ca,in principiu,CC nu ar trebui sa judece spete economice.Ai vreo problema cu aceste afirmatii,sau esti cuprins iar,asa,de dimineata,de spirit de fronda?
Si inca ceva,arogant prieten(te consider totusi prietenul meu de blog):renunta la imperative de genul “…nu te mai lega de…”.Este nepoliticos si excesiv.Ma leg de ce vreau,de cine vreau,cand vreau,cu sau fara incuviintarea ta.Asta cat timp ne mai lasa Olguta Vasilescu.
14/08/2010 la 08:54
Bibliotecaru
Sunt de acord cu domnul danb… în parte.
Nici salariile nu pot fi scăzute unilateral, când doreşte patronatul (în cazul nostru statul român reprezentat prin Guvernul României). El poate scădea salariul numai printr-o renegociere cu sindicatele şi renegocierea contractului colectiv de muncă.
Există, şi este în vigoare, un CONTRACT COLECTIV DE MUNCA UNIC LA NIVEL NATIONAL pe anii 2007-2010.
http://www.legislatiamuncii.ro/Contractul-colectiv-de-munca.html
Am să citez câte ceva din partea sa de început
Art. 5. – (1) Orice cerere de modificare a prezentului contract va face obiectul unei negocieri.
(2) Cererea de modificare se aduce la cunostinta, in scris, celeilalte parti cu cel putin 30 de zile inainte de data propusa pentru inceperea negocierilor.
(3) Partile convin ca in perioada negocierilor, atat in cazul in care se fac modificari, cat si in cazul denuntarii contractului, la nivelurile de negociere sa nu declanseze greve, iar la nivel de unitate sau grup de unitati sa nu se efectueze concedieri din motive neimputabile salariatilor.
Art. 8. – (1) Drepturile salariatilor prevazute in prezentul contract colectiv de munca nu pot sa reprezinte cauza reducerii altor drepturi colective sau individuale care au fost stabilite prin contractele colective de munca incheiate la nivel de ramura, grupuri de unitati si unitati inaintea incheierii Contractului colectiv de munca unic la nivel national.
(2) in situatiile in care, in privinta drepturilor ce decurg din prezentul contract colectiv de munca, intervin reglementari legale mai favorabile, acestea vor face parte de drept din contract.
(3) Partile se obliga ca, in perioada de aplicare a prezentului contract colectiv de munca, sa nu promoveze si sa nu sustina proiecte de acte normative a caror adoptare ar conduce la diminuarea drepturilor ce decurg din contractele colective de munca, oricare ar fi nivelul la care acestea au fost incheiate.
(4) Partile convin sa se informeze reciproc si sa faca demersurile necesare pentru respectarea prevederilor legale, in vederea consultarii organizatiilor sindicale si patronale semnatare, in toate cazurile in care se initiaza acte normative ce privesc relatiile de munca.
Art. 9. – (1) in scopul salarizarii si acordarii celorlalte drepturi prevazute in prezentul contract pentru personalul institutiilor finantate de la bugetul de stat, sindicatele si ministerele vor purta negocieri cu guvernul pentru stabilirea fondurilor aferente acestei categorii de personal si pentru constituirea surselor, inainte de adoptarea bugetului de stat, precum si in vederea modificarii ulterioare a acestuia.
(2) Partile contractante vor purta negocieri in vederea includerii drepturilor respective in actele normative prin care se reglementeaza astfel de drepturi, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate sau cu identificarea altor resurse pentru acoperirea cheltuielilor suplimentare.
(3) Pe baza fondurilor aprobate in conditiile prevazute la alin. 1, partile vor negocia utilizarea acestora pentru stabilirea salariilor si a celorlalte drepturi de personal la institutiile publice.
Vă las plăcerea cititului acestui document pentru a vedea zecile de încălcări ale contractului colectiv de muncă.
14/08/2010 la 08:55
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Iată, am adus eu un argument care nu contravine faptului că CCR nu a declarat neconstituţională legea.
14/08/2010 la 09:00
Intelectualul subţire
Eu am spus că suntem o voce puternică în ţara asta . Monitorul ăsta de Vrancea ne monitorizeză pas cu pas . În urma discuţiilor de pe blog , băieţii de la ziarul PSD , de fapt , de la ziarul lui Oprişan , au contraatacat viguros . Pe prima pagină se lăfăie cu litere imense : ” În urma demersurilor lui Marian Oprişan s-au alocat 5 milioane de lei pentru DN2N “. Ca să vezi ! Deci drumul nu mai este la Consiliul Judeţean dar Preşedintele Provinciei Europene ” s-a zbătut ” şi el pentru aducerea de fonduri . Domle , ce să zici , lăudabil ! Şi bineînţeles , Sorina Plăcintă s-a opus din răsputeri reparării drumului , cred că pe motiv că-i place să fie apostrofată de alegători .
14/08/2010 la 09:10
Intelectualul subţire
A , era să uit , eu susţin punctul de vedere al Inginerului şef . Aşa îmi place mie , să mă fac de râs .
14/08/2010 la 09:57
Bibliotecaru
În primul rând aş vrea să-i salut pe cei de la Monitorul de Vrancea şi pe domnul Noapteş. În al doilea rând, mă întreb dacă în articol reiese şi părerea mea?
Cum? Nu mă monitorizează şi pe mine Monitorul de Vrancea? Nici nu ştiu cine sunt măcar? Hai că de data asta chiar m-am supărat. aşa ceva nu se poate.
Revenind la tonul serios, despre asta vorbeam eu când spuneam trafic de influenţă… Iată, acum există un război mediatic şi politica se bate pentru a demonstra fiecare aportul său în traficul de influenţă.
Iată, avem o tripletă, Berceanu-Oprişan-parlamentari PDL.
Cine e mai important în toată treaba asta? Eu cred că mai important sunt eu. De ce? Pentru că sunt unul dintre cei 22 de milioane de contribuabili în această ţară care plăteşte distracţia. Domniile lor, cei care par stăpânii “afacerii DN2N Bogza – Caiata – Dumbrăveni – Bordeşti – Dumitreşti – Chiojdeni-Jitia, DN 2R Jitia-Vintileasca-Bahnele”, nu sunt de aplaud decât dacă fac ceea ce ar trebui să facă.
Acum ceva timp un om politic spunea că a determinat statul român să dea 90% dintr-o sumă la care cetăţenii contribuie cu 10%. Această soluţie era semnalată ca o mare victorie… Statul nu vine cu bani de acasă pentru a-i da cetăţenilor, aceşti bani nu sunt smulşi din buzunarele celor care ne conduc, sunt tot banii noştri. Cetăţenii primesc pe de o parte bani şi plătesc pe de altă parte bani.
Secretul guvernării nu este intervenţia pentru un obiectiv (“dacă ajung eu premier vă fac drumul”), ci o optimizare a cheltuielilor astfel încât să se obţină un efect economic maxim la un un buget dat.
Guvernarea este un succes în măsura în care această optimizare lucrează, este efectivă.
Dacă cetăţenii încalcă legea şi prejudiciază Bugetul de Stat, guvernarea nu este bună pentru că nu este în stare să impună legea. Dacă cetăţenii care respectă legea şi plătesc conform legii datoriile lor către Bugetul de Stat nu au satisfăcute nevoile asigurate prin lege de stat, guvernarea nu este bună.
Criterii de performanţă? Am să vă spun ceva ce s-ar putea să vă uimească…
Evoluţia PIB-ului din 2004 încoace a fost următoarea…
2004 -> 246 miliarde lei
2005 -> 289 miliarde lei
2006 -> 345 miliarde lei
2007 -> 413 miliarde lei
2008 -> 504 miliarde lei
2009 -> 497 miliarde lei
2010 -> 480 miliarde lei (o estimare grosieră)
Se observă că PIB-ul românesc a fost pe 2009, va fi pe 2010, probabil şi pe 2011, la un nivel superior momentului 2007. Întrebarea este de ce situaţia este astăzi incomparabil mai proastă decât în 2007?
14/08/2010 la 09:58
Bibliotecaru
* de aplaudat
14/08/2010 la 10:20
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
m-ati zapacit de tot.4 negatii intr-o fraza,”Nu,Contravine,din nou Nu,Neconstitutionala”,sunt prea multe pentru mine la ora asta.Adica nu mai inteleg ce ati afirmat de fapt
14/08/2010 la 11:36
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Reformulez, special pentru domnia voastră…
Iată, am adus eu un argument care este disjunct de problema constituţionalităţii.
Nici o negaţie.
14/08/2010 la 13:33
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
multumesc pentru rabdare
Argumentul dvs,cel disjunct de aspectul de constitutionalitate, este valabil si din punctul meu de vedere.De fapt,si aici impetuozitatea colegului danb s-a manifestat evident,eu nu am intentionat sa rediscut fondul dosarului.La limita,asa,de week-end,grai-voi chiar asa:toate argumentele,ale CC,ale dvs,ale lui danb,ale oricui s-a exprimat in favoarea conservarii drepurilor pensionarilor,sunt corecte.(nu-mi vine sa cred ce concesii ideologice grave fac astazi,o sa ma caiesc amarnic luni dimineata).
Eu doar suspinam amar dupa miliardul de euro,format din taxe si impozite altele decat contributii sociale, ce fi-va transformat in cupoane de pensii.
14/08/2010 la 15:22
Bibliotecaru
@ ingineru’sef
Argumentul meu era relativ la salarii.
Dacă salariile nu se micşorau, nu era nevoie de peste un miliard la fondul de pensii.
Am mai dat şi o soluţie “la două capete”. Sau creşterea impozitării (ceea ce ar fi scăzut salariul net, dar nu ar fi scăzut valoarea contribuţiilor), sau provocarea creşterii inflaţiei, care ar fi scăzut puterea de cumpărare scăzând, concomitent, valoarea în euro pentru salarii şi pensii. Ambele variante ar fi fost legale, conform principiilor, conform Constituţiei, conform cu orice doriţi. Mascarada, că altfel nu o pot numi, a scăderii pensiilor şi salariilor a fost făcută cu un singur scop, acela de a nu umbla la Cota Unică de Impozitare. Personal eu nu găsesc altă logică. Dintr-o ambiţie copilărească de a demonstra că măcar această Cotă Unică rămâne valabilă, toate celelalte lucruri au fost date peste cap.
În sfârşit, o ultimă variantă ar fi fost renegocierea cu sindicatele, dar nu a scăderii salariilor, ci a scăderea salariului minim pe economie, ceea ce ar fi dus la creşterea grilei de impozitare fără a modifica Cota Unică de Impozitare.
14/08/2010 la 19:10
danb
@ Ingineru Sef, Intelectualul subtire
Sunteti penibili amandoi. Doi papagali portocalii patetici care sustin ca PDL-ul e centrul universului pt. ca asa sunt ei platiti sa spuna.
14/08/2010 la 19:19
danb
@ Bibliotecarul
Eu am vrut sa spun doar ca salariile si pensiile sunt lucruri diferite. Normal ca fiecare are un contract, mai tare sau mai slab in functie de unde lucreaza, dar in general in Romania contractul se poate rezilia unilateral destul de usor in economia privata si mai greu la stat pt. ca acolo exista mafia politico-administrativa.
Ei pensionarul nu mai poate iesi din contractul sau cu statul, nu are nici o posibilitate. Asta-i tot.
14/08/2010 la 19:25
danb
@ Ingineru Sef
Independentule, daca ai tupeu ia scrie tu aici cine esti ca sa vedem cata credibilitate ai.
Tie nu ti-e rusine cumva sa ceri infometarea si jefuirea pensionarilor, adica a alora care au construit si hala aia transformata in hotel in care ti-ai plasat tu fundul acum.
14/08/2010 la 21:36
orian
Ba, Dane! Eu nu-s din Vrancea si nu cunosc cine si ce face. Dar ai sarit calu’ si asta nu e frumos! Macar aici se discuta decent, indiferent de optiuni si simpatii, asumate sau nu. Se zice ca cultura (iarta-mi cacofonia!) e ceea ce ramane dupa ce uiti tot. Eu cred ca e la fel si cu educatia. Tu ai uitat ca esti portocaliu asumat si memoria ti-a ramas goala. Pacat de unele dintre ideile tale, pacat de dorinta de dialog… Pacat!
14/08/2010 la 21:37
orian
In completare si eu cred ca reducerea pensiilor pe o perioada determinata era o varianta de criza. Si mai cred ca esti femeie. Dupa umori, desigur.
15/08/2010 la 00:32
danb
@ orion
Oi fi eu portocaliu dar asta nu inseamna ca trebuie sa fiu si tampit sau nesimtit. Eu ce-am facut am facut din convingere, n-am cerut nimic nimanui ba dimpotriva, si uite ca nu accept sa ma faca pe mine albie de porci niste mercenari doar pt. ca nu sunt de acord cu o parte din ideile lui Basescu.
15/08/2010 la 00:43
danb
@ orion
Si apropo de ideile lui Basescu ca spunea el ca le-a luat o majoritate si toti PDL-istii trebuie sa se supuna, ceea ce e corect ca enunt. Doar ca eu, de cand sunt in PDL. nu am votat niciodata nimic, nici macar daca sa punem flori in fata sediului sau nu. Si mai departe vine saptamana trecuta Flutur si ne informeaza care sunt candidatii pt. 2012 ? Adica vine el de la Suceava si zice “Astia sunt”. Eu nu ca nu as fi de acord, ba chiar probabil ca i-as vota daca mi s-ar da posibilitatea, dar stilul asta de a impune candidati de la centru intr-un partid care-si zice democrat mi se pare complet deplasat.
15/08/2010 la 01:32
db
@ orion
Si inca una ca sa fie complet. Eu sunt portocaliu dar poate PDL-ul nu mai e portocaliu. Imensa majoritate a functionarilor e PSD si PNL. Oamenii PDL-ului sunt umiliti de propriul guvern si au ajuns bataia de joc a ziarelor pt. ca au ajuns un fel de hopa-mitica, cand pe post cand demis.. Altii mor de foame si-mi cer mie imprumuturi pt. ca nu pot sa ocupe nici un post, ele fiind rezervate pt. PSD-isti si PNL-isti. Tot felul de spagari PSD-isti de la diverse institutii se lauda in targ ca si-au aranjat treburile cu “Sorina” si nu au nici o emotie. Eu personal trebuie sa inghit tot felul de jigniri de la consilieri parlamentari daca ma abat cumva de la linia oficiala. Asa ca nu stiu cine-a sarit calul mai tare. Eu am ramas acelasi dintotdeauna, vreau constant aceleasi lucruri, altii s-au schimbat.
15/08/2010 la 07:38
intelectualu'gdsist
@intelectualul subtire
@ingineru’sef
Adica voi sunteti mercenari? Scrieti aici din interese personale oculte? Si ati “indraznit” sa transformati o hala a intregului popor, facuta din sudoarea celor multi, in hotel?!?
Vai, vai, vai….. ntz,ntz,ntz,….si eu care credeam ca stau de vorba cu nobili ingerasi. Ce chestie!
15/08/2010 la 12:25
ingineru'sef
@danb,
uite,am sa ma fac ca nu ti-am citit ultimele ineptii…Din motive de igiena mentala.Nu insista,nu am chef de prostiile tale.
15/08/2010 la 12:52
ingineru'sef
@Intelectualul gedesist,
de acum stii cu cine ai de a face…Am fost dati in fapt.Nu stiu ce sa fac cu Intelectualul subtire,sa-i dau cumplita veste sau nu?Parca nu i-as strica cele cateva zile de plaja.
15/08/2010 la 13:11
ingineru'sef
@Sefa,
acum,ca tot am fost divulgat drept mercenar,o sa-mi iau inima-n dinti si va intreb cand intra pe card prima transa din august,ca-i deja trecut de mijlocul lunii?
Si lichidarea pe iulie,nu trebuia sa fie mai mare?Drept este ca pe iulie nu prea am prestat,nici idei nu prea am avut,si imaginatia a fost in pana,dar contractul ramane contract,nu-i asa?Si va anunt ca in septembrie vreau renegociere,daca tot mi-a fost distrusa “acoperirea”,si odata cu ea onoarea si credibilitatea mea in societate,macar sa merite pecuniar…
15/08/2010 la 13:34
Bibliotecaru
Să nu ne aprindem din nimicuri…
15/08/2010 la 13:42
ingineru'sef
@Bibliotecaru,
Din contra,ne mai radem,ne mai glumim…
15/08/2010 la 14:31
Bibliotecaru
Ei bine, am căzut în plasă, am fost înşelat de caracterul dur al cuvintele scrise cu pumnul strâns.
15/08/2010 la 15:06
orian
@danb
Deci esti femeie.
15/08/2010 la 20:54
Neamtzu
Danb = dan butnaru?
15/08/2010 la 23:46
danb
@ Neamtzu
Nu dom’le, vine de la Silvester Stallone.
25/04/2011 la 15:05
Cazare pensiuni
Interesant postul tau. Zilele urmatoare o sa parcurg mai multe posturi.