Sfarsitul lunii mai m-a gasit la Bruxelles, asa cum va spuneam acum cateva zile. Inca o data, daca mai era nevoie, mi s-a confirmat faptul ca noi, femeile, avem datoria de a  ne implica mai mult in tot ceea ce inseamna mersul economiei si depasirea problemelor legate de criza. Stiti bine ca nu am fost si nu sunt o feminista, in sensul clasic al termenului. Dar avem particularitati de actiune care ne fac complementare tuturor ideilor si proiectelor propuse in egala masura de barbati si femei. La reuniunea de la Bruxelles am cunoscut doamne care prin afacerile pe care le conduc si prin antreprenoriatul de gen feminin contribuie la marirea Pib-ul tarilor lor, educa oameni, sunt promotorii unei discipline, unei viziuni de cooperare, stiu sa lege lucrurile, sa puna in miscare idei. Asta tebuie sa facem si noi, romancele care ne-am asumat o cariera, o afacere, o postura publica. Discutam cu cateva prietene despre optiunea imposibila cariera ori familie. Cred ca termenii de referinta trebuie sa se schimbe, nu din ambitia de a le avea in mod egal pe amandoua, ci pentru a fi in acord cu Timpurile. Oricum suntem antreprenoare acasa, de ce n-am fi si in societate? Ceea ce am discutat noi la Bruxelles a subliniat faptul ca, pana la urma, nu banii sunt principalul obstancol in reusita unui dublu parcurs in viata noastra la serviciu si acasa, ci altele. Dorim sa facem lucruri bune si avem nevoie de:
– mai multa incredere in noi
– siguranta in administratie
– credite cu facilitati corecte
– constientizarea faptului ca trebuie sa fii parte a unei retele, cu alte cuvinte sa ai un networking eficient
– trebuie promovate mai mult exemplele care se pot urma
– e nevoie de MENTORAT, subliniez cu trei liniute daca se poate aceasta nevoie, este absolut necesar sa beneficiezi de un ghidaj pentru a putea merge mai departe si pentru a avea confirmari ca drumul cel bun e cel pe care mergi. Pe de alta parte si pentru MENTOR este o relatie care ii improspateaza viziunea si ii ofera satisfactie, creindu-i o lume, in acelasi timp.
– in Romania avem nevoie de politici corecte de promovare( nu politici de discriminare pozitiva), e un subiect pe care il voi aborda separat, pentru ca e nevoie de explicatii in detaliu, și de institute care sa asigure logistica si infrastuctura necesara de a o folosi pentru calcularea unui cost eficient.
Toate acestea ne pot asigura companii, fie de mai mare sau mai mica dimensiune,a caror valoare este insa solida si pot deveni un important pilon al societatii.